گفت و گوی هیات جنبش انصارالله یمن با مسئولان وزارت خارجه روسیه

© Sputnik / Natalia SeliverstovaЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2024
عضو شوید
بخش دیپلماسی روسیه گزارش داد، که هیئت جنبش انصارالله یمن (حوثی ها) در وزارت خارجه روسیه مذاکراتی را انجام داد و طرفین یورش های امریکا و انگلیس را نکوهش کردند.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و افریقا، معاون وزیر امور خارجه روسیه با هیئت جنبش انصارالله یمن به رهبری محمد عبدالسلام دیدار کرد.
وزارت امور خارجه روسیه پس از این دیدار گفت: "حل و فصل همه جانبه بحران نظامی-سیاسی یمن تقریباً 9 سال به طول انجامید. در عین حال، بر اهمیت افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد سریع شرایط برای گفت‌وگوی ملی بین یمنی‌ها تحت نظارت سازمان ملل تاکید شد".
Противостояние между суннитами и шиитами в Сане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2024
حوثی ها کشتی امریکا را هدف قرار دادند
وی افزود: "توجه ویژه ای به توسعه وقایع غم انگیز در منطقه مناقشه فلسطین و اسرائیل و همچنین تشدید اوضاع در دریای سرخ در این زمینه شد".
این وزارتخانه خاطرنشان کرد: "دولت‌ها و بریتانیا در مورد یمن که قادر به بی‌ثبات کردن اوضاع در مقیاس منطقه هستند".
جنبش حاکم انصارالله در شمال یمن، که کنترل بسیاری از سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، پیش از این درباره قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده بود و از سایر کشورها خواسته بود که خدمه خود را فراخوانده و در دریا به آنها نزدیک نشوند. شماری از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند. حوثی ها پیش از این گفته بودند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه است، آنها استدلال کرده اند که آنها در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی کنند.
کشورهای عربی و مسلمان بارها به امریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود. ایالات متحده و بریتانیا از میانه ای ماه جنوری یورش های را به اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدهای در برابر آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این یورش ها را یک وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала