پنتاگون از تغییر شکل حضور نظامی در عراق خبر داد

© AP Photo / Patrick SemanskyВид на Пентагон
Вид на Пентагон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2024
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا گفت: گفت و گوها برای جایگزینی حضور ائتلاف در عراق به زودی آغاز خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، رئیس پنتاگون گفت، که ایالات متحده مذاکرات برای جایگزینی حضور نظامی ائتلاف در عراق با همکاری دوجانبه را آغاز خواهد کرد.
او گفت: "ایالات متحده و دولت عراق نشست های کارگروه کمیسیون عالی نظامی را در روزهای آینده آغاز خواهند کرد. کمیسیون عالی نظامی انتقال به همکاری دوجانبه پایدار در زمینه امنیت را تضمین خواهد کرد".
Американские военные на базе Таджи в ираке  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2024
یورش پهپادی بر پایگاه امریکا در کردستان عراق
در عین حال، این مقام مشخص نکرد که آیا ما درباره ای بیرون شدن یا کاهش نیروهای امریکایی در عراق صحبت می کند، که تعداد آنها حدود 2.5 هزار نفر است.
به گفته وی، طرفین باید درباره "موثرترین تحول" ائتلاف نظامی بین المللی که تحت رهبری واشنگتن برای مبارزه با گروه دولت اسلامی/داعش ایجاد شده است، گفتگو کنند.
این ائتلاف 86 عضو دارد که برخی از آنها در عراق حضور نظامی دارند. ایالات متحده سوریه را نیز در حوزه مسئولیت خود قرار می دهد که به گفته برخی منابع، حدود 900 سرباز امریکایی در آن حضور دارند.
از ابتدای تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل، پایگاه های امریکا در عراق مورد حمله قرار گرفته اند. گروه های مسلح شیعه فعال در این کشور مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند. در برابر این پس زمینه، مقامات و سایر نیروهای سیاسی به طور فزاینده ای خواستار خروج نیروهای خارجی از قلمرو دولت هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала