متقی: با حضور یوناما به نماینده جدید سازمان ملل در افغانستان نیازی نیست

© https://mfa.gov.af متقی: با حضور یوناما به نماینده جدید سازمان ملل در افغانستان نیازی نیست
 متقی: با حضور یوناما به نماینده جدید سازمان ملل در افغانستان نیازی نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
عضو شوید
سرپرست وزارت امور خارجه به دیپلماتان 10 کشور در کابل گفته است که با حضور یوناما نیازی برای تعیین نماینده‌گان ویژه جدید نیست.
به گزارش اسپوتنیک، امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت سرپرست طالبان، در دیدار با نمایندگان 10 کشور منطقه بار دیگر با تعیین نماینده جدید سازمان ملل برای افغانستان مخالفت کرده و گفت با حضور یوناما نیازی به تعیین نماینده جدید سازمان ملل نیست.
ضیااحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان روز چهارشنبه، 4 دلو از دیدار متقی با سفیران و رییسان نماینده‌گی‌های دیپلماتیک کشورهای روسیه، چین، ایران، پاکستان، اوزبیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، هند، ترکیه و اندونیزیا در کابل خبر داده است.
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2024
ذبیح الله مجاهد یوناما را به "بی‌خبری از احکام اسلامی" و توهین به اعتقادات یک ملت متهم کرد
معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست طالبان گفته است که در این دیدار بر افزایش و تداوم تعامل با این گروه تاکید شد.
وزیر خارجه طالبان در این دیدار از نمایندگان خارجی حاضر در این دیدار خواست که بر اساس "روایت منطقه‌محور" از فرصت‌های ایجاد شده در افغانستان استفاده شود.
طبق توضیح معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان، امیرخان متقی از نمایندگان خواست که پیام این گروه را به کشورهای خود برسانند تا مشترکا از فرصت‌های جدید در منطقه به نفع حکومت‌ها استفاده کنند.
اظهارات متقی در حالی بیان می‌شود که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطع‌نامه‌ای را تصویب کرد که بر‌مبنای آن، این سازمان یک نماینده ویژه برای افغانستان تعیین می‌کند و نحوه "تعامل" با طالبان را مشخص می‌کند.
طالبان پیش از این نیز با تعیین نماینده‌ ویژه‌ برای افغانستان مخالفت کرده و گفته بودند که تعیین یک نماینده‌ ویژه‌ اضافی ضرورت نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала