کیف با سرنگونی هواپیمای روسی به دنبال متهم کردن روسیه به کشتن نظامیان اوکراینی بود

© Sputnik / Виталий БелоусовЗдание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве.
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: رژیم نازی کی یف یک هواپیمای ترابری نظامی روسیه را که حامل پرسنل نظامی اوکراینی برای مبادله بود، سرنگون کرد تا روسیه را به نابودی نظامیان اوکراینی متهم کند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه در پیوند به سرنگونی هواپیمای ایل-76 آمده است: "ساعت 11:15 روز چهارشنبه به وقت مسکو، کیف مرتکب یک یورش تروریستی شد که در نتیجه آن یک هواپیمای ترابری نظامی روسیه که در امتداد مسیر فرودگاه چکالوفسکی-بلگورود برای انتقال پرسنل نظامی اوکراینی برای مبادله در حال پرواز بود، سرنگون شد. در هواپیما 6 خدمه، 65 پرسنل نظامی اوکراینی برای تبادل و سه پرسنل نظامی روسی آنها را همراهی می کردند. همه آنها مردند".
Тяжелый транспортный самолет Ил-76МД на репетиции воздушной части парада Победы в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
فروافتادن یک هواپیمای ایل-76 در پیرامون بلگورود با 65 اسیر اوکراینی + ویدیو
در این بیانیه آمده است: "رژیم نازی کی یف این اقدام را با هدف مقصر دانستن روسیه برای نابودی ارتش اوکراین انجام داد".
به گفته اندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی، این هواپیما از سوی ارتش اوکراین با "سه موشک ضد هوایی - پاتریوت یا IRIS-T" سرنگون شد.
ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای ایالتی دستور داد درخواستی برای کنگره ایالات متحده و بوندستاگ در پیوند با سرنگونی هواپیمای ایل-76 آماده کند و همچنین پیشنهاد کرد که از چه موشک ها و پرتابگرهایی استفاده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала