کارشناس: حادثه هواپیمای ایلوشین-76 مشکلات جدیدی را برای اوکراین ایجاد خواهد کرد

© Photo / Photo from the social mediaМесто падения самолета Ил-76 в Белгородской области
Место падения самолета Ил-76 в Белгородской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
عضو شوید
مدیر مرکز عربی مطالعات سیاسی می‌گوید: فاجعه هواپیمای ایلوشین-76 مشکلات جدیدی را به سایر مشکلات اوکراین اضافه خواهد کرد.
محمدصادق اسماعیل، مدیر مرکز عربی مطالعات سیاسی درباره اخبار مربوط به سرنگونی هواپیمای ایل-76 همراه با اسرای اوکراینی در استان بلگورود، به اسپوتنیک، گفت:
حمایت غرب از اوکراین هر روز در حال کاهش است و مقامات کیف آماده ارتکاب هر جنایتی هستند تا به اربابان غربی خود نشان دهند که هنوز قادر به انجام کاری هستند.
مدیر مرکز عربی مطالعات سیاسی اظهار داشت اوکراین در حال حاضر در وضعیت بسیار بدی قرار دارد، زیرا حمایت غرب، ناتو و به ویژه آمریکا و اروپا هر روز در حال کاهش است. رژیم کی یف آماده ارتکاب هر جنایت، فجیع ترین اعمال است تا به اربابان خود نشان دهد که هنوز قادر به انجام کاری است و می تواند به هر هدفی ضربه بزند.
به گفته کارشناس، به همین دلیل است که نیروهای مسلح اوکراین به هواپیمایی حمله کردند که اتفاقاً اسیران جنگی اوکراینی در آن وجود داشت. آنها شهروندان خود را کشتند و این واقعاً تکان دهنده است. این حادثه فقط وضعیت اسفناک اوکراین را بدتر می کند و مشکلات جدیدی را به آن اضافه می کند.
اسماعیل گفت: علاوه بر این، کشتار عمدی زندانیان نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه است. محاکمه کی‎یف و اعمال تحریم ها علیه مقامات اوکراینی ضروری است. از این گذشته، اقدامات آنها کاملاً مخرب است. چنین جنایاتی نباید بدون توجه و بدون مجازات باقی بماند.
یادآوری می کنیم، که وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، که یک هواپیمای ترابری ایل-76 نیروی هوافضای روسیه با 65 اسیر اوکراینی که برای مبادله، خدمه و افراد همراه در حال انتقال بودند در منطقه بلگورود فروافتاد.
به گفته آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی، این هواپیما توسط ارتش اوکراین با "سه موشک ضد هوایی - پاتریوت یا IRIS-T" سرنگون شد.
ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای ایالتی دستور داد، تا درخواستی برای کنگره ایالات متحده و بوندستاگ در پیوند با فروافتادن هواپیمای ایل-76 آماده کند و همچنین پیشنهاد کرد که از چه موشک ها و پرتابگرهایی استفاده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала