- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

لاوروف: روسیه خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت درباره سقوط هواپیمای ایلوشین-76 است

© AP Photo / Eduardo Munoz Alvarezوزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک
وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک گفت: حمله به هواپیمای نظامی ایل-76 بر فراز منطقه بلگورود، به کار گیری کی‌یف از روش های تروریستی است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درسخنرانی خود در نشست مطبوعاتی در حاشیه‌ی نشست سازمان ملل در نیویورک گفت مسکو خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با سقوط هواپیمای ایلوشین-76 در منطقه بلگورود است.
لاوروف گفت: "ما حدود یک ساعت و نیم پیش درخواست تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد در ساعت 15:00 به وقت نیویورک را داشتیم و بسیار امیدواریم که ریاست جمهوری فرانسه با وجدان به وظایف خود عمل کند و چنین جلسه ای را در اسرع وقت تعیین کند."
محل سقوط هواپیمای نظامی ایل-۷۶ روسیه که حامل اسرای اوکراینی بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
چندرسانه ای
محل سقوط طیارۀ ترابری نظامی ایل-76 با اسرای اوکراینی + داده نمایی
وی خاطرنشان کرد: "اسیران جنگی اوکراینی به منظور انجام مبادله جدید توافق شده بین مسکو و کی یف به منطقه بلگورود منتقل شدند."
وزیر خارجه روسیه افزود: "به جای این مبادله، طرف اوکراینی از منطقه خارکف با موشک های ضدهوایی به این هواپیما حمله کرد که منجر به مرگ شد."
وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد یک فروند هواپیمای ترابری ایلوشین-76 هوافضای روسیه حامل 65 اسیر اوکراینی جهت مبادله به هنگام انتقال به منطقه بلگورود در این منطقه سقوط کرد. گفته می شود این هواپیما توسط نیروهای اوکراینی هدف قرار گرفته است.
آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی روسیه گفت، ارتش اوکراین این هواپیما را با سه موشک از سامانه ضدهوایی پاتریوت سرنگون کرد. ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه نیز دستور داد درخواستی برای کنگره ایالات متحده و بوندستاگ آماده کنند و همچنین بفهمد که از چه موشک ها یا پرتابگرهایی استفاده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала