سناتوران امریکایی خواستار توجیه قانونی یورش ها در یمن شدند

© AP Photo / J. David AkeЗдание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото
Здание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
عضو شوید
در ایالات متحده امریکا سناتوران از رئیس جمهور این کشور خواستند تا توجیه قانونی برای یورش ها به حوثی ها را درست نمایی کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه دیفنس نیوز در مطلبی می نویسد: "شمار فزاینده ای از قانونگذاران هر دو حزب در حال این پرسش هستند که آیا رئیس جمهور جو بایدن صلاحیت قانونی برای یورش به حوثی های یمن را دارد یا خیر. سناتور تیم کین و سه سناتور دیگر روز سه‌شنبه نامه‌ای به بایدن فرستادن و خواستار ارائه توجیه راهبردی و قانونی برای یورش های پسین در برابر هدف های حوثی‌ها در یمن بدون مجوز نظامی از کنگره شدند".
این روزنامه خاطرنشان می شود، که این نامه از سوی هم حزبی کین، کریس مورفی دموکرات، و مایک لی و تاد یانگ جمهوری خواه امضا شده است.
Американский авианосец Дуайт Эйзенхауэр - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2024
یورش امریکا به پایگاه های حوثی ها در یمن
کین در مصاحبه ای به این نشریه گفت: "در حال حاضر هیچ مجوزی از کنگره برای اقدام نظامی امریکا در برابر حوثی‌ها در دریای سرخ یا یمن وجود ندارد. این فراتر از یک بار دفاع شخصی است. هنگامی که پیش‌بینی می‌شود پاسخی به دنبال آن باشد، بدیهی است تشدید درگیری در پی دارد. این موضوع نیاز به بررسی کنگره دارد".
این نامه خاطرنشان می‌کند، که بیشتر کشتی‌هایی که از دریای سرخ می گذرند، امریکایی نیستند، و این پرسش‌ها را درباره ای میزان یورش ها در برابر حوثی‌ها به عنوان نگهبانی از کشتی‌های بازرگانی ایالات متحده مطرح می‌کند.
در این نامه آمده است: "ما از گام‌های معقول برای نگهبانی از پرسنل و دارایی‌های ایالات متحده پشتیبانی می‌کنیم، حوثی‌ها را در قبال اقداماتشان مسئول می‌دانیم. ما معتقدیم که کنگره باید پیش از مجوز اقدام نظامی تهاجمی به دقت بررسی کند".
یکی از نمایندگان شورای امنیت ملی که نامش فاش نشده است، به این نشریه گفت: "این شورا قصد "گمان‌زنی" درباره ای یورش های آینده ندارد، زیرا حوثی‌ها می‌توانند "در هر زمانی" یورش های خود را متوقف کنند".
پیش از این، برخی از اعضای کنگره امریکا از آن میان باربارا لی، نماینده کنگره و نانسی میز از رئیس‌جمهور انتقاد کرده بودند، زیرا او بدون تأیید آنها اجازه یورش های را بر جنبش حوثی‌های شیعی حاکم در شمال و بخش مرکزی یمن را صادر کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала