جبهه مقاومت: چهار طالب را در پروان کشته و زخمی کردیم

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان از کشته و زخمی کردن چهار طالب در ولایت پروان در اثر انفجار یک ماین کنار جاده ای خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر خبرنامه ای امروز چهارشنبه نوشت: "این یورش نزدیکای ساعت ۷:۴٠ سه‌شنبه‌شب، ۳ دلو، بر واسطه نظامی طالبان تروریست انجام شده است".
این جبهه افزوده است: "در این حمله یک واسطه نقلیه دشمن از نوع رنجر در دروازه شمالی شهر چاریکار، مرکز پروان، هدف ماین انفجاری کارگزاری‌شده قرار گرفته که در نتیجه آن یک طالب تروریست هلاک شده و ۳ تروریست دیگر زخمی شده است".
در ادامه این خبرنامه آمده است، که همچنان واسطه نظامی طالبان تروریست به‌گونه کامل تخریب و از کار افتاده است و در این حمله به رزمندگان مقاومت ملی آسیب وارد نشده است.
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2024
زخمی شدن دو طالب در یورش نیروهای جبهه مقاومت در بغلان
این جبهه یکبار دیگر با تاکید بر مبارزه در برابر گروه طالبان نوشت: "قابل ذکر است که رهایی وطن از چنگال خونین طالبان تروریست رسالت کلیدی جبهه مقاومت ملی به نمایندگی از مردم افغانستان است. به همین خاطر رزمندگان جبهه مقاومت ملی تا نیل به رهایی وطن از چنگال تروریستان اشغالگر به مبارزه مسلحانه ادامه خواهند داد".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است. با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.
اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала