لاوروف: روسیه آماده مذاکره در مورد اوکراین است، اما نه در مورد چگونگی حفظ رهبران فعلی کی یف در قدرت

© Sputnikسخنرانی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد
سخنرانی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید کشورش آماده مذاکره در مورد اوکراین است، اما نه در مورد چگونگی حفظ رهبران فعلی کی یف در قدرت.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: روسیه آماده مذاکره درباره اوکراین است، اما نه برای چگونگی حفظ رهبران فعلی کی‌یف در قدرت.
لاوروف گفت: "اجازه دهید به شما یادآوری کنم که ما همیشه آماده مذاکره بودیم و آن را رد نکرده ایم. مذاکرات بر سر این نیست که چگونه رهبران رژیم کی یف را در قدرت نگه دارند و به خیالات آنها بپردازند، بلکه در مورد غلبه بر میراث غارت مخرب ده ساله کشور و خشونت علیه مردم آن است."
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: اگر اوکراین جنگ را متوقف کند، صدها هزار شهروند آن مجبور نخواهند شد برای منافع ژئوپلیتیک غربی و به اصطلاح "ارزش‌های دموکراتیک" بمیرند.
"لاوروف گفت، فرمول صلح" که توسط کی‌یف توسعه و ترویج شده است، مستلزم احیای تمامیت ارضی اوکراین، ارائه تضمین‌های امنیتی یورو-آتلانتیک و ایجاد یک دادگاه ویژه برای بررسی "جنایت‌های جنگی" منتسب به روسیه است.
  سخنگوی کرملین: مذاکره با اوکراین بر اساس شرایط کی یف امکان ناپذیر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2023
سخنگوی کرملین: مذاکره با اوکراین بر اساس شرایط کی یف امکان ناپذیر است
وی خاطرنشان کرد: "مایه تاسف است که دبیرخانه سازمان ملل با مشارکت بصورت کاملاً سورئال در فرمت کپنهاگ، اعتبار خود را به خطر می اندازد. همه این فرمول‌ها راهی به سوی ناکجاآباد هستند و هر چه واشنگتن، لندن، پاریس و بروکسل زودتر متوجه این موضوع شوند، هم برای اوکراین و هم برای غرب بهتر خواهد بود."
گفتنی است که مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آن را ممنوع کرده است. غرب مدام از روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال، غرب امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد.
پیش از این، کرملین اعلام کرد که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است که در حال حاضر این امر تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است. همچنین کرملین افزود که روسیه از تلاش های همه کشورهایی که تلاش می کنند راه حل مناقشه در اوکراین را در مسیری صلح آمیز بیاورند بسیار قدردانی می کند، اما فعلا این امر ناممکن است. همانطور که در کرملین اعلام شد، وضعیت اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و حقایق جدید در نظر گرفته شود؛ تمام خواسته های مسکو به خوبی روشن و شناخته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала