لاوروف در نشست شورای امنیت: کی‌یف عمدا به اهداف غیرنظامی حمله می کند

© Sputnik / Ministry of Foreign Affairs of Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف
لاوروف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت: اوکراین از سلاح های غربی برای هدف قرار دادن اهداف صرفا غیرنظامی در روسیه استفاده می کند
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در سخنرانی خود را در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تامین تسلیحات خارجی به کی یف گفت که کشورهای غربی در اوکراین سلاح‌های ناخواسته را دفع می‌کنند.
لاوروف در ادامه افزود که کی یف به طور روشمند، "بی رحمانه و عمدا" از سلاح های غربی برای هدف قرار دادن اهداف صرفا غیرنظامی در فدراسیون روسیه استفاده می کند.
به گفته وزیر امور خارجه روسیه، کی یف برخی از سلاح‌های غربی را در بازار سیاه دوباره می‌فروشد، تصور اینکه پایتخت‌های غربی از این موضو ع بی خبر باشند سخت است.
لاوروف افزود: تصور اینکه این اتفاق بدون اطلاع و مشارکت بازرگانان غربی رخ می‌دهد سخت است، زیرا به قول خودشان، یکی دست دیگری را می‌شوید.
لاوروف گفت: بازرگانان مرگ به هیچ وجه خجالت نمی‌کشند که سلاح‌هایشان، از جمله مهمات خوشه‌ای و گلوله‌های اورانیوم ضعیف‌شده، بی‌رحمانه و عمداً اهداف کاملا غیرنظامی را مورد اصابت قرار دهند، همانطور که در حمله به مناطق مسکونی بلگورود در 30 دسامبر و دیروز به مناطق بازار و مغازه های دونتسک انجام شد.
وی افزود: خون ده‌ها غیرنظامی کشته شده بر وجدان کسانی است که رژیم ولادیمیر زلنسکی را مسلح می‌کنند و در عین حال رسماً اعلام می‌کنند که مقامات کی‌یف خود حق دارند اهدافی را برای حملات انتخاب کنند.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: در تلاش برای سود هر چه بیشتر از درگیری در اوکراین، مسئولان کی‌یف به سادگی برخی از تسلیحات عرضه شده توسط غرب را در "بازار سیاه" دوباره می فروشند.
نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با عرضه تسلیحات غربی به کی‌یف برگزارمی شود. معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، دیمیتری پولیانسکی، پیشتر گفته بود که یکی از موضوعات محوری بحث، گلوله باران دونتسک توسط نیروهای مسلح اوکراین در تاریخ 21 جنوری است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала