هشدار وزارت خارجه روسیه: مقیاس رزمایش آتی ناتو نشانگر بازگشت به الگوهای جنگ سرد است

© AP Photo / Olivier MatthysФлаги стран-членов НАТО у штаб-квартиры организации в Брюсселе
Флаги стран-членов НАТО у штаб-квартиры организации в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2024
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، رزمایش Steadfast Defender-2024 با شرکت 90 هزار پرسنل که توسط ناتو اعلام شده است، خطر حوادث نظامی را افزایش می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه در رابطه به آغاز بزرگترین رزمایش ناتو از زمان جنگسرد گفت: رزمایشی در این مقیاس - 90 هزار پرسنل و با مشارکت 31 کشور، نشان‌دهنده بازگشت نهایی و غیرقابل برگشت ناتو به طرح‌های تأمین جنگ سرد است. روند برنامه ریزی نظامی، منابع و زیرساخت ها برای رویارویی با روسیه جریان دارد".
پیش از این، کریستوفر کاولی، فرمانده ارش ناتو برای اروپا، آغاز "بزرگترین رزمایش چند دهه اخیر"، یعنی Steadfast Defender 2024 را اعلام کرد. حدود 90 هزار پرسنل نظامی در آنها مشارکت خواهند داشت. این مانورها چندین ماه طول خواهد کشید.
گروشکو گفت:"هر رویدادی در این مقیاس به طور قابل توجهی خطر حوادث نظامی را افزایش می دهد و وضعیت امنیتی را بیشتر بی ثبات می کند. اما منافع امنیت اروپا امروز برای کسانی که ناتو را رهبری می کنند اهمیت چندانی ندارد؛ مهمترین چیز برای آنها حفظ این ابزار نفوذ آمریکاست. جهان در مبارزه از دست رفته برای حفظ هژمونی غرب قرار دارد. با این تظاهرات تحریک آمیز نمی‌توان روسیه را تحت تأثیر قرار داد. ما همه چیز لازم را برای اطمینان از قابلیت های امنیتی و دفاعی خود داریم."
Флаги НАТО и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2024
گسترش برنامه های دفاعی ناتو در صورت درگیری با روسیه
گروشکو همچنین اظهار داشت که مقیاس رزمایش‌های ناتو نشان‌دهنده بازگشت نهایی و غیرقابل برگشت این اتحاد به طرح‌های جنگ سرد با هدف رویارویی با روسیه است.
او خاطرنشان کرد که "در واقع، این دقیقاً همان چیزی است که ماهیت رزمایش را می‌رساند." معاون وزیر روسیه تصریح کرد: در چارچوب آنها، مجموعه کاملی از مانورها و تمرین‌ها برای آزمایش سناریوهای احتمالی برخورد با "دشمن قابل مقایسه" در تمامی محیط‌های عملیاتی و در تمامی سالن‌های منطقه تماس انجام می‌شود.
در عین حال، این دیپلمات خاطرنشان کرد که آمادگی‌ها برای این رزمایش در پس زمینه "وضعیت گرم مصنوعی روان‌پریشی نظامی" انجام می‌شود و از اروپایی‌ها می‌خواهد برای جنگ احتمالی با روسیه آماده شوند.
مسکو بارها تاکید کرده است که تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای عضو ائتلاف آتلانتیک شمالی نیست، اما اقداماتی که بالقوه برای منافع این کشور خطرناک است را نادیده نخواهد گرفت. در عین حال، این کشور همچنان برای گفت‌وگو، اما بر مبنای برابر، باز است و غرب باید مسیر خود را به سمت نظامی‌سازی اروپا کنار بگذارد. همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، روسیه خواهان درگیری نظامی مستقیم با ناتو نیست، اما اگر کسی بخواهد، مسکو برای این امر آماده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала