پوتین: روسیه از جنبش عدم تعهد در احترام به حاکمیت کشورها پشتیبانی می کند

© Sputnik / Gavriil Grigorov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин проводит совместную "прямую линию" с гражданами и большую пресс-конференцию с журналистами в Гостином дворе
Президент РФ Владимир Путин проводит совместную прямую линию с гражданами и большую пресс-конференцию с журналистами в Гостином дворе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2024
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه از شرکت کنندگان جنبش عدم تعهد در دفاع از اصول برابری بی قید و شرط همه کشورها و احترام به حاکمیت آنها پشتیبانی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، تلگرام کرملین نوشت، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به شرکت کنندگان و میهمانان نوزدهمین نشست سران دولت ها و دولت های جنبش غیرمتعهدها که 19 تا 20 جنوری در کامپالا، پایتخت اوگاندا برگزار شد، گفت: "من صمیمانه به شما به مناسبت گشایش نشست نوزدهم بعدی جنبش عدم تعهد شاد باد می گویم. روسیه پیوسته از شرکت کنندگان جنبش در تلاش های آنها برای حفاظت از اصول برابری بی قید و شرط همه کشورها پشتیبانی می کند".
در این پیام آمده است: "احترام به حاکمیت و منافع مشروع آنها مطابق با روح و متن منشور سازمان ملل متحد است".
پوتین همچنین تاکید کرد، که روسیه و کشورهای جنبش عدم تعهد طرفدار گفتگوی سازنده بین اعضای جامعه جهانی هستند که مبتنی بر هنجارهای عمومی شناخته شده و الزام آور حقوق بین الملل است.
Президент РФ Владимир Путин проводит совместную прямую линию с гражданами и большую пресс-конференцию с журналистами в Гостином дворе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2024
پوتین مهمترین نتیجه سال گذشته را نام برد
وی افزود: "ما با رد جاه طلبی های نواستعماری، استانداردهای دوگانه و همچنین فشار زورمندانه، دیکتاتوری و باج خواهی به عنوان ابزاری برای دستیابی به سیاست خارجی و اهداف اقتصادی خارجی کاملا متحد هستیم".
رئیس دولت بر این باور است، که گسترش بیشتر مشارکت بین روسیه و کشورهای جنبش عدم تعهد به حل بسیاری از مسائل مبرم در دستور کار منطقه ای و جهانی و تقویت امنیت و ثبات در جهان کمک خواهد کرد.
به گفته رئیس جمهور روسیه، جنبش غیرمتعهدها به حق از اقتدار قابل توجهی در صحنه جهانی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: این ساختار نمایندگی که بیش از نیمی از کشورهای کره زمین را متحد می کند، نقش بسیار مهمی در فرآیندهای ایجاد یک نظام عادلانه، دموکراتیک و چند قطبی روابط بین الملل ایفا می کند.
رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای شرکت کنندگان و میهمانان نوزدهمین نشست سران کشورها و دولت های جنبش غیرمتعهدها کار موفق و بهترین ها را آرزو کرد. جنبش عدم تعهد سازمانی بین المللی است که کشورهایی را متحد می کند که سیاست خارجی آن بر عدم مشارکت در بلوک های نظامی-سیاسی و همزیستی مسالمت آمیز مردم بر اساس اصول استقلال و برابری استوار است.
یادآوری می کنیم، که تاریخ تأسیس این جنبش را اول سپتمبر 1961 می دانند که نخستین کنفرانس سران دولت ها و دولت های 25 کشور غیرمتعهد در بلگراد گشایش شد. در حال حاضر جنبش غیرمتعهدها 120 کشور را متحد می کند و 17 کشور و 10 سازمان بین المللی در آن جایگاه ناظر دارند. نوزدهمین نشست سران جنبش غیرمتعهدها به رهبری اوگاندا با موضوع "تعمیق همکاری برای رفاه مشترک جهانی" برگزار می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала