نماینده پارلمان فرانسه خواستار عدم تشویق فرانسوی ها برای رفتن به اوکراین به عنوان مزدور شد

© AP Photo / Francois Moriپارلمان فرانسه
پارلمان فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2024
عضو شوید
فلوریان فیلیپو، رهبر جنبش میهن پرستان فرانسه، روز شنبه گفت که پاریس باید از گسترش تبلیغاتی که مردم را تشویق می کند به عنوان مزدور به اوکراین بروند، دست بردارد.
به گزارش اسپوتنیک، فلوریان فیلیپات، رهبر حزب مخالف با اروپا و میهن پرست، از دولت فرانسه خواست که فرانسوی ها را از رفتن به اوکراین برای جنگ در صفوف کی یف منصرف کند
او در شبکه اجتماعی X نوشت: فرانسه باید نظم را برقرار کند و در این جنگ دخالت نکند، از تبلیغاتی که افراد احمق و ساده لوح را تشویق می‌کند به آنجا بجنگند دست بردارد.
در 17 جنوری، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای مسلح روسیه با یک حمله با دقت بالا، یک نقطه استقرار موقت شبه نظامیان خارجی را که بیشتر آنها مزدوران فرانسوی بودند در خارکف منهدم کردند. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که بیش از 60 شبه نظامی کشته شدند.
پیش از این، وزارت امور خارجه فرانسه، با وجود شواهد فراوان مبنی بر حضور مزدوران فرانسوی در صفوف نیروهای مسلح اوکراین، تلاش کرد تا حضور هموطنان خود در قطعات نیرو های اوکراینی را انکار کند و اطلاعات مربوط به انهدام ده‌ها مزدور فرانسوی در خارکف را "دستکاری فاحش روس ها" خواند.
وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد که "فرانسه هیچ مزدوری، نه در اوکراین و نه در جاهای دیگر" ندارد. با این حال، سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه در گفت‌وگو با شبکه خبری LCI در روز جمعه اعتراف کرد که این اظهارات درست نیست.
او گفت: "فرانسوی‌هایی هستند که با لباس نظامی اوکراینی برای جنگ به اوکراین رفته‌اند. ما نمی‌توانیم آنها را از انجام این کار منع کنیم، ما هنوز یک دموکراسی هستیم."
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، پیر لوی سفیر فرانسه طی روز جاری به وزارت خارجه روسیه احضار و شواهدی دال بر دخالت فزاینده پاریس در درگیری‌های وکراین به وی ابلاغ شده است.
وزارت خارجه افزود:"به سفیر اعلام شد که دولت پاریس با چشم پوشی نسبت به سازوکارهای جذب نیرو در کشورش و به تبع آن استخدام مزدورانی برای شرکت در درگیری ها به نفع رژیم کی یف مسئول مرگ شهروندانش است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала