خواست "شورای مقاومت ملی" برای اشتراک در نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در مورد افغانستان

© https://twitter.com شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2024
عضو شوید
"شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان" از سازمان ملل متحد خواسته است که در نشست آینده‌ی نمایندگان ویژه‌ی کشورها در مورد افغانستان در قطر، به نمایندگان این شورا از آدرس جامعه‌‌ی سیاسی افغانستان فرصت حضور دهد.
"شورای مقاومت ملی" خواستار اشتراک در نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در مورد افغانستان شد
به گزارش اسپوتنیک، "شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان امروز (شنبه، 30 جدی) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است: "[این شورا] به‌عنوان چتر بزرگ و تأثیرگذار سیاسی که نمایندگی بخش اعظم مردم افغانستان را باخود دارد، می‌تواند صدای برحق مردم را به گوش جهانیان برساند."
این شورا افزوده است: "در عین حال باور ما این است که در کنار سهم‌دهی به حضور جریان‌های مؤثر سیاسی در این‌گونه نشست‌ها، نمایندگان واقعی جامعه‌ی مدنی، فعالان زن، به‌ویژه نمایندگان بانوان معترض، رسانه‌ها و فعالان حقوق بشر نیز نقش مثبت و سازنده داشته باشند و ملل متحد باید همگان را در پروسه‌های بعدی سهیم سازد."
"شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان" با اشاره به محدودیت‌ها و رفتارهای طالبان گفته است که اکنون در افغانستان "فضای خفقان کامل" حاکم شده است.
این شورا گفته است که در چنین وضعیتی، توجه جامعه‌ی جهانی بر حل معضل کنونی افغانستان بیش از هر زمان دیگر اجتناب‌ناپذیر می‌نماید.
در اعلامیه‌ی این شورا آمده است: "تجربه‌ی بیش از دو سال و نیم گذشته نشان داده است که تداوم سلطه‌ی گروه طالبان نه‌ تنها منجر به نقض کامل حقوق بشر گردیده است که با تربیه و حمایت بیش از 22 گروه تروریستی در قلمرو تحت سلطه‌ی خود، ‌به‌ویژه در ولایت‌های شمال و شمال‌شرق کشور، به رشد تروریسم در منطقه کمک کرده است. هرگونه تلاش برای کشاندن این گروه در نشست‌های منطقوی و بین‌المللی به تقویت بیشتر تروریسم می‌انجامد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала