کوریای شمالی تسلیحات هسته ای زیردریایی را آزمایش کرد

© Photo / KCNAکوریای شمالی تسلیحات هسته ای زیردریایی را آزمایش کرد
کوریای شمالی تسلیحات هسته ای زیردریایی را آزمایش کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2024
عضو شوید
وزارت دفاع کوریای شمالی اعلام کرد، که این کشور در اعتراض به رزمایش مشترک کوریای جنوبی، آمریکا و جاپان، یک سامانه تسلیحات هسته ای زیر آب را آزمایش کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازمنابع خبری، کوریای شمالی در اعتراض به رزمایشات نظامی مشترک کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن، یک سیستم تسلیحات هسته ای زیر آبی را آزمایش کرد.
به گزارش خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی، وزارت دفاع این کشور در بیانیه ای اعلام کرد: "این رزمایش به طور جدی امنیت ما را مورد تهدید قرار داد. در پاسخ، موسسه سیستم تسلیحات زیر آب، زیر نظر آکادمی علوم دفاعی کوریای شمالی، آزمایشی از سیستم تسلیحات هسته‌ای زیر آبی خود به نام "هائیل-5-23" را که در حال توسعه است، در دریای جاپان انجام داد."
وزارت دفاع کوریای شمالی "اقدام بی خردانه ایالات متحده و وابستگانش " را محکوم کرد و نسبت به عواقب فاجعه بار آن هشدار داد.
کوریای شمالی سیستم های هائیل و هائیل-2 را در سال گذشته آزمایش کرده است. بر اساس گزارش رسانه های دولتی کوریای شمالی، این "سلاح مخفی" وسیله نقلیه بدون سرنشین هسته ای زیردریایی هائیل (سونامی) است که از سال 2012 توسعه یافته. این سلاح طی دو سال گذشته بیش از 50 آزمایش را پشت سر گذاشته است که 29 مورد از آن ها تحت کنترل شخصی کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی انجام شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала