پنتاگون حمله حوثی های یمن به یک نفتکش آمریکایی را تایید کرد

© AP Photo / Mark J. Terrillنفتکش
نفتکش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2024
عضو شوید
وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که حوثی ها با دو موشک بالستیک به یک نفتکش آمریکایی حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" تایید کرد که حوثی ها با دو موشک بالستیک به یک نفتکش آمریکایی حمله کردند. وزارت دفاع آمریکا تأکید کرده که که این حمله خسارت یا تلفاتی بر جای نگذاشته است و در حال ادامه مسیر خود در خلیج عدن است.
به گفته این فرماندهی، این حادثه در شامگاه 18 جنوری به وقت صنعا رخ داده است.
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد جمعه اعلام کرد نیروهای ارتش یمن کشتی آمریکایی Chem Ranger مستقیماً مورد اصابت موشک های ضد کشتی در خلیج عدن قرار گرفته است.
به گفته وی کشتی آمریکایی "کیم رنجر" با موشک مناسب هدف قرار گرفته و موشک‌ها به هدف اصابت کرده است.
آمریکا و انگلیس بامداد پنجشنبه گذشته (12 جنوری) چهارمین دور حملات خود علیه مواضع انصارالله یمن را انجام دادند. چند شهر و مناطق مختلف یمن مورد حمله کشتی های جنگی نیروی دریایی آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.
شبکه "المسیره" درباره جزئیات این عملیات گزارش داد که حملات آمریکایی-انگلیسی از استان‌های الحدیده و ذمار آغاز شده و سپس به استان‌های صعده، تعز و البیضاء گسترش یافت.
آمریکا در نخستین روز حمله مدعی شده بود سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن را هدف قرار داده است.
بلافاصله بعد از آن حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها هستند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حملات علیه حوثی‌ها را پاسخی به تهدید علیه آزادی دریانوردی خواند و وعده داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد. وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور ثبت شده است و نهم جنوری آنها بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام دادند. پایان ماه دسامبر، آمریکایی ها به سه قایق حامل نیروهای نظامی حوثی حمله کردند و ده نفر را کشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала