سفیر پیشین آمریکا: رهبر طالبان فکر می‌کند این مقام را به وی "خدا" داده است

© https://twitter.comملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان
ملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2024
عضو شوید
سفیرپیشین آمریکا در افغانستان می‌گوید که ایدئولوژی رهبر طالبان مانع به رسمیت‌شناختن این گروه شده است. چون او (آخندزاده) فکر می‌کند این مقام را به وی خدا داده است."
به گزارش اسپوتنیک، رونالد نیومن، سفیر پیشن ایالات متحده در افغانستان می‌گوید که ممنوعیت آموزش و کار زنان، موضع ایدیولوژیکی هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، است.
به گفته وی، همین موضوع سبب شده است که حکومت این گروه را جامعه جهانی به رسمیت نشناسد.
نیومن در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که در حال حاضر انتخابات در ایالات متحده جریان دارد و توقع نمی‌رود که در آیندۀ نزدیک موضع واشنگتن در قبال طالبان تغییر کند.
او گفت: فکر نمی‌کنم که در آینده نزدیک طالبان به رسمیت شناخته شوند. موضع منطقه و کشورها هم همین است که به رسمیت شناخته نشوند.
طالبان در اگست 2021 دوباره بر افغانستان مسلط شدند، اما تا اکنون هیچ کشور یا سازمان بین‌المللی حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است.
طالبان پس از گرفتن قدرت در افغانستان، رفتن دختران به مکاتب متوسطه و لیسه را منع کردند و محدویت‌های فزاینده را بر زندگی اجتماعی زنان به شمول ممنوعیت تحصیل، کار در اداره‌های غیردولتی به شمول دفاتر ملل متحد، پارک‌های تفریحی، ورزشگاه‌ها و حمام‌های عمومی وضع کردند.
در مقابل جامعه جهانی از طالبان خواسته است که محدودیت‌های اعمال شده بر زنان و دختران را حذف کند و کشورها لغو این محدودیت‌ها را شرط مهم به رسمیت شناختن طالبان می‌دانند.
نیومن در خصوص این خواست‌ها از طالبان و فشار جامعه جهانی بر این گروه گفت: "ما می‌دانیم که در میان طالبان نیز پرسش‌هایی در مورد اعمال محدودیت بر آموزش و کار زنان وجود دارد، اما این یک موضع ایدیولوژیک است که توسط رهبر طالبان، هبت‌الله آخندزاده پیش برده می‌شود. من نمی‌دانم که فشار تاثیری خواهد گذاشت یا نه. چون او (آخندزاده) فکر می‌کند این مقام را به وی خدا داده است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала