طالبان به پاکستان: توافق به‌دست نیاید گذرگاه‌های تورخم و خرلاچی برای همیشه بسته خواهند شد

© T Bتورخم
تورخم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2024
عضو شوید
رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند، که گفت و گوهای مقام‌های این کشور و گروه طالبان برای بازگشایی گذرگاه تورخم بی‌نتیجه مانده و این گروه نسبت به بسته شدن همیشه‌گی دو گذرگاه مهم به اسلام‌آباد هشدار داده‌ است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، بربنیاد گزارش روزنامه دان پاکستان، نشستی به هدف پیدا کردن راه‌حل برای بازگشایی گذرگاه تورخم روز سه‌شنبه، ۲۷ جدی، میان گروه طالبان و مقام‌های پاکستانی برگزار شد.
برپایه این گزارش، گروه طالبان به مقام‌های پاکستانی هشدار داده‌‌اند که در صورت دست نیافتن به یک توافق دوجانبه، مرزهای تورخم و خرلاچی با پاکستان را برای همیشه خواهند بست.
تورخم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2023
گذرگاه تورخم پس از 9 روز دوباره به روی رفت و آمد باز شد
منابع به روزنامه دان گفته‌اند، که اگر مقام‌های پاکستانی با طالبان به توافق نرسند، این گروه از ادامه گفت‌وگوها با اسلام‌آباد نیز خودداری خواهد کرد.
گروه طالبان به مقام‌های امنیتی پاکستان گفته‌اند، که محدودیت‌های جدید برای آنان پذیرفتنی نیست، زیرا هیچ‌گونه اطلاع رسمی پیشین از اجرای سیاست ویزا به این گروه داده نشده است.
همچنان گروه طالبان از مقام‌های مرزی پاکستانی خواسته‌اند تا اجازه دهند تمامی موترهای باربری افغانستان که در خاک پاکستان گیر افتاده‌اند، به کشور بازگردند و پس از آن با ایجاد دیوار "سمنتی" در دروازه اصلی، مرز را برای همیشه ببندند.
‌براساس سیاست جدیدی مقام‌های پاکستانی، گذشتن از مرز تورخم تنها با ویزا و پاسپورت امکان‌پذیر است و رانندگانی که ویزا و پاسپورت ندارند، نمی‌توانند از این گذرگاه عبور کنند.
در واکنش به این اقدام پاکستان، طالبان نیز به موترهای باربری پاکستان اجازه ورود به افغانستان را نداده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала