امریکا یک پایگاه نظامی خود در سوریه را به دلیل یورش های "مقاومت" تخلیه می کند

© AP Photo / Darko BandicСолдаты на военной базе США в Сирии. Архивное фото
Солдаты на военной базе США в Сирии. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2024
عضو شوید
پس از یورش های پیهم نیروهای مقاومت عراق به پایگاه نظامیان امریکایی هیموس در ریف قامشلی در شمال ولایت حسکه سوریه، امریکا در حال تخلیه این پایگاه نظامی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، منابع خبری در سوریه از تخلیه پایگاه نظامیان امریکایی هیموس در ریف قامشلی در شمال ولایت حسکه سوریه، در نتیجه یورش های پی در پی گروه های مقاومت اسلامی عراق خبر می دهند.
پایگاه هیموس در فاصله 4 کیلومتری از غرب فرودگاه قامشلی در زمره مهم ترین پایگاه های امریکا در سوریه به شمار می رود که دست کم 350 نظامی امریکایی را در خود جای داده است.
Солдаты на военной базе США в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2024
یورش پهپادی بر پایگاه نظامی امریکا در شمال شرق سوریه
این پایگاه مرکز آموزش نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از سوی افسران ارشد امریکایی به شمار میرود که نیروهای ویژه قسد موسوم به "هات" در آن به آموزش های نظامی می پردازند.
به گفته این آژانس، این پایگاه یک مرکز آموزشی است که ارتش امریکا در آن به آموزش نمایندگان نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) می پردازد.
علی خامنه‌ای، رهبر ایران، هفته گذشته از "جبهه‌های مقاومت" شیعیان در کشورهای مختلف عربی خواست تا هر کجا که است، "دشمن را بزنند". جنبش‌های شیعی در موسوم به "مقاومت اسلامی در عراق" اولین حمله خود را به پایگاه نظامی آمریکایی "همو" در نزدیکی فرودگاه قامشلی اعلام کردند. پیشتر گروه های مسلح عراقی اعلام کردند که به پایگاه دیگری از امریکا در میدان گازی کونیکو در ولایت دیرالزور در شرق سوریه حمله کردند. همچنین چندین پهپاد در منطقه فرودگاه بین المللی اربیل در شمال عراق که پایگاه نیروهای بین المللی ضد تروریسم در آن مستقر است، سرنگون شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала