آمریکا حوثی‌های یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد

© AP Photo / Hani Mohammedحوثی‌های یمن
حوثی‌های یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2024
عضو شوید
یک مقام ارشد کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن حوثی های یمن را به فهرست سازمان‌های "تروریستی" این کشور بازگرداند.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که ایالات متحده در حال ثبت مجدد جنبش شیعه انصارالله (حوثی ها) به عنوان یک سازمان تروریستی است.
در این بیانیه آمده است: "امروز، در پاسخ به تداوم تهدید‌ها و حملات ایالات متحده قرار گرفتن نام انصارالله که به عنوان حوثی‌ها هم شناخته می‌شود در فهرست "تروریست‌های جهانی " اعلام می‌شود."
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، حوثی‌ها را در سال 2021 از فهرست تروریست‌های بین‌المللی حذف کرد، پیشتر دونالد ترامپ ريیس جمهور سابق آمریکا این گروه را در لیست تروریستی قرار داده بود.
به گفته این مقام، روز چهارشنبه ایالات متحده دوباره جنبش انصارالله را در زمره “تروریست های بین المللی به ویژه خطرناک” طبقه بندی خواهد کرد اما این تصمیم “30 روز دیگر ، یعنی 16 فوریه” لازم‌الاجرا خواهد شد.
در عین حال، این مقام ارشد کاخ سفید اطمینان داد که تحریم‌های اعمال شده علیه حوثی‌ها تأثیری بر عرضه مواد اولیه مورد نیاز یمن نخواهد داشت. برای انجام این کار، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا مجوزهای مناسب را صادر خواهد کرد که آنها معاملات مربوط به تامین غذا، دارو، سوخت و نقل و انتقال پول شخصی را امکان پذیر می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала