جان باختن چند تن در یورش سپاه پاسداران ایران به اربیل عراق + ویدیو

© AFP 2023 / Safin HamidЗдание, поврежденное после ракетного удара, нанесенного КСИР по столице Курдистана Эрбилю
Здание, поврежденное после ракетного удара, нанесенного КСИР по столице Курдистана Эрбилю - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2024
عضو شوید
در میان نظامیان امریکایی و پرسنل نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی تلفات جانی مشاهده نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی رووداو گزارش داد، که شورای امنیت اقلیم کردستان عراق از کشته شدن حداقل چهار نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر در یورش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شهر اربیل خبر داد.
پیشتر گزارش شده بود، که دست کم چهار نفر قربانی یورش های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهدافی در شهر اربیل در شمال عراق شدند.
Запуск иранской ракеты дальнего радиуса действия S-200 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2024
سپاه پاسداران ایران مواضع تروریست‌ های ضدایرانی را در سوریه و عراق مورد هدف قرار داد + ویدئو
در عین حال، به گفته منابع مطلع، در میان نظامیان امریکایی و پرسنل نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی تلفات جانی نداشته است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مسئولیت یورش های موشکی بالستیک را بر عهده گرفت و گفت، که در این یورش پایگاه های گروه های تروریستی ضد ایرانی نابود شد.
شورای امنیت این یورش ها را "نقض آشکار" حاکمیت عراق و منطقه خواند.
متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا دوشنبه شب به وقت محلی در واکنش به حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اقلیم کردستان با موشک‌های بالستیک با بیان اینکه "ایالات متحده یورش های امروز ایران در اربیل را به شدت محکوم می‌کند" مدعی شد: مخالف حملات موشکی ایران هستیم که ثبات عراق را تضعیف می کند.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا مدعی شد: ما با یورش های موشکی بی پروا و بی ملاحظه ایران که ثبات عراق را تضعیف می کند، مخالف هستیم. از تلاش‌های دولت عراق و اقلیم کردستان برای برآورده کردن خواسته‌های مردم عراق پشتیبانی می‌کنیم.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نابود کردن جا های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات پسین تروریستی کرمان و راسک در سوریه و همچنین مقر جاسوسی رژیم اسرائیل در اقلیم کردستان با موشک‌های بالستیک در بخشی از عملیات موشکی بامداد سه شنبه خبر داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала