آمادگی امریکا برای یورش های تلافی جویانه ای حوثی ها

© AP Photo / Hani Mohammedحوثی ها
حوثی ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2024
عضو شوید
نیروهای آمریکایی برای حملات تلافی جویانه مهم حوثی ها در دریای سرخ آماده می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از مقام های ارشد ارتش امریکا که نامشان فاش نشده، می نویسد: نیروهای امریکایی در حال آماده شدن برای یورش های تلافی جویانه مهم تری از سوی حوثی ها در دریای سرخ هستند.
به گفته منابع این روزنامه، پس از یورش امریکا و انگلیس به اهداف حوثی ها، آنها همچنان سه چهارم توانایی خود را در شلیک موشک و پهپاد به کشتی های عبوری از دریای سرخ حفظ کرده اند.
توافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2024
امریکا از حملات جدید حوثی ها در بحیره سرخ خبر داد
افزون بر این، منابع خاطرنشان می‌کنند، که بسیاری از سامانه‌های تسلیحاتی حوثی‌ها بر پایه پلت‌فرم‌های متحرک هستند و جابه‌جایی و پنهان‌سازی آنها را آسان‌تر می‌کنند.
روزنامه می نویسد: "ارتش امریکا برای یورش های تلافی جویانه بسیار بزرگتر از سوی حوثی ها آماده می شود که پس از آغاز جنگ در نوار غزه حمله به کشتی ها را آغاز کردند و در حال آماده شدن برای تشدید پاسخ خود هستند".
یادآوری می کنیم، که وضعیت در دریای سرخ در بحبوحه تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل بدتر شده است: جنبش انصارالله (حوثی ها) حاکم در شمال یمن نسبت به قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده است. منابع دولتی محلی به این خبرگزاری گفتند، که ایالات متحده و بریتانیا جمعه شب به اهدافی در چهار ولایت یمن حمله کردند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این حملات را پاسخی به تهدیدی در برابر آزادی کشتیرانی خواند و قول داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала