ملاقات خاص هیات وزارت خارجه روسیه و کوریائی شمالی در مسکو

© Photo / Telegram/The Ministry of Foreign Affairs of the Russian FederationВстреча глав МИД России и КНДР Сергея Лаврова и Чвэ Сон Хи в Пхеньяне
Встреча глав МИД России и КНДР Сергея Лаврова и Чвэ Сон Хи в Пхеньяне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2024
عضو شوید
روز يكشنبه هيأت دولت خلق کوریا به رهبري چوي سونگ هي، وزير امور خارجه کوریایی شمالی، پيونگ يانگ را ترك و عازم مسکو شد.
به گزارش خبرگزاري (آژانس تلگراف مرکزی کوریا)، هیئت توسط پاک چول جونگ، معاون وزیر امور خارجه، ولادیمیر توپئخه کاردار فدراسیون روسیه و والری ایسانکو نماینده نظامی سفارت در میدان هوایی بین المللی پیونگ یانگ بدرقه شدند.
بعداً سفارت کوریایی شمالی به اسپوتنیک تأیید کرد که هیئت به رهبری چوی سونگ هوی قبلاً در مسکو است.
به گفته ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، مذاکرات بین وزیران خارجه روسیه و کوریایی شمالی قرار است در 16 جنوری برگزار شود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، در توضیح سفر چوی سونگ هی به فدراسیون روسیه، خاطرنشان کرد که مسکو انتظار مذاکرات فشرده با هیئت کوریایی شمالی دارد.
بازدیدهای دوجانبه در سال 2023
قابل ذکر است که تماس‌های سیاسی روسیه و کوریایی شمالی پس از چندین سال آرامش مرتبط با همه‌گیری ویروس کرونا، اخیراً به طرز محسوسی تشدید شده است. به طور مثال، در جولای 2023، وزیر دفاع سرگئی شویگو از پیونگ یانگ بازدید کرد. سپس رهبر کوریایی شمالی کیم جونگ اون از روسیه بازدید کرد که در ماه سپتامبر به خاور دور سفر نمود و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در فضاپیمای Vostochny دیدار کرد. پس از این، وزیر امور خارجه روسیه در ماه اکتوبر یک سفر رسمی دو روزه به پیونگ یانگ داشت و یک ماه بعد نشست کمیسیون بین دولتی کوریایی شمالی و فدراسیون روسیه در زمینه همکاری های تجارتی، اقتصادی، علمی و تخنیکی در آنجا برگزار شد. فضای رسمی وزرای امور اقتصادی، فرهنگ و ورزش کوریایی شمالی نیز به نوبه خود از روسیه بازدید کردند.
همکاری در واقعیت جدید بین المللی
الکساندر ژبین، مشاور سابق سفارت روسیه در کوریایی شمالی (1998-2001) طی مصاحبه با اسپوتنیک، اکنون محقق برجسته مرکز مطالعات کوریایی در مؤسسه چین و آسیای مدرن آکادمی علوم روسیه است. گفت از سفر آتی چوی سونگ هی به روسیه و مذاکرات او با سرگئی لاوروف چه انتظاری می توان داشت.
وزیران امور خارجه معمولاً در مورد موضوعات تعامل در روابط دوجانبه و چندجانبه و همچنین مسائل در عرصه بین المللی بحث می کنند. بنابراین، فکر می‌کنم، اول از همه، این دیدار به نحوه رفتار کشورهای ما در واقعیت بین‌المللی جدید که در جهان و در خاور دور در حال ظهور است اختصاص خواهد داشت".
این کارشناس توضیح داد که در آگوست گذشته نشستی با حضور امریکا، جاپان و کوریایی جنوبی در مقر ریاست جمهوری امریکا در کمپ دیوید برگزار شد که منجر به ایجاد یک ائتلاف نظامی سه جانبه شد، همانطور که واشنگتن پنهان نمی کند. علیه روسیه، چین و البته کوریایی شمالی خواهد بود. بر علاوه، همانطور که الکساندر ژبین افزود، جاپان در حال انجام مانورهای در نزدیکی جزایر کوریل است، ایالات متحده تماس تحت البحری های هسته ای خود را با بنادر کوریایی جنوبی از سر گرفته است، بنابراین وضعیت در منطقه و شبه جزیره کوریایی پیچیده تر و غیرقابل پیش بینی می شود. .
بنابراین، من فکر می‌کنم یکی از مواردی که در دستور کار قرار می‌گیرد، بحث درباره ظهور ترکیب‌ها و اتحادهای جدید بلاک در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که هدف آن مهار روسیه و چین می باشد. این قطعا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. ژبین خاطرنشان کرد: روسیه، چین و سایر کشورهای که دوست دارند از تکرار یک جنگ سرد تمام عیار در منطقه آسیا و اقیانوسیه اجتناب کنند، چگونه باید در این شرایط رفتار کنند.
علاوه بر این، به گفته وی، اگر از روابط دوجانبه بین مسکو و پیونگ یانگ صحبت کنیم، قطعاً مسائل تعامل دو کشور در سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی مورد توجه قرار خواهد گرفت، جایی که امریکا و متحدانش تلاش می‌کنند روسیه را متهم کنند. عدم پایبندی کوریایی شمالی به قطعنامه های شورای امنیت و همکاری نظامی.
الکساندر ژبین در پایان افزود: "البته من می‌گویم دو سؤال کلیدی وجود دارد: چگونه می‌توان همکاری‌های را ایجاد کرد و در شرایط تحریم‌های جاری توسعه داد و از همه فرصت‌های که در این زمینه وجود دارد استفاده کرد. نکته دوم این است که نگاه دقیق‌تری به وضعیت منطقه هند و بحر آرام داشته باشیم و به این فکر کنیم که در عمل به تقویت علنی قطعات نظامی ایالات متحده و متحدانش در سرحدات ما چه پاسخی خواهیم داد. این دو نکته است که وزیران باید در مورد آنها بحث کنند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала