تبریک جاپان به برنده انتخابات تایوان اعتراض چین را برانگیخت

© Depositphotos.com / SezerozgerФлаги Тайваня и Китая
Флаги Тайваня и Китая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2024
عضو شوید
در پی تبریک جاپان به لای چینگده در پی پیروزی در انتخابات تایوان، چین اعتراض خود را به این کشور اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک،سفارت چین در جاپان در بیانیه ای اعلام کرد که چین نارضایتی و اعتراض شدید خود را در رابطه به تبریک وزیر خارجه جاپان به لای چینگده، یکی از حامیان استقلال تایوان که در انتخابات تایوان پیروز شد، نسبت به جاپان ابراز می کند.
در بیانیه‌ای سفارت چین آمده است: "اقدامات مربوطه، مداخله جدی در امور داخلی چین و نقض جدی اصل "چین واحد" است.
روز قبل، وزارت خارجه جاپان گزارش داد که یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه جاپان پیروزی لای چینگده در تایوان را تبریک گفت.
خاطرنشان می شود که چین نارضایتی شدید خود را از این امر ابراز می کند و به شدت نسبت به این موضوع اعتراض می کند. سفارت خاطرنشان کرد که یک اخطار سختگیرانه به جاپان ارائه کرده است.
در بیانیه منتشره چین آمده است: " ما به طور جدی از جاپان می‌خواهیم که تاریخ تهاجم خود به تایوان را عمیقاً مورد بازنگری قرار بدهد، به تعهدات خود در مورد موضوع تایوان پایبند بماند، سیگنال‌های نادرست به جدایی‌طلبان تایوانی ارسال نکند و در صلح و ثبات در تنگه تایوان و همچنین چین و روابط با ژاپن دخالت نکند".
بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات، انتخابات ریاست اجرایی و اعضای یوان (پارلمان) قانونگذاری تایوان روز شنبه با مشارکت 69.8 درصدی برگزار شد. بر اساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات جزیره، لای چینگده با 40.07 درصد آرا، با شمارش آرا از 17759 شعبه رای گیری از 17795 شعبه، پیشتاز انتخابات است. مراسم تحلیف برنده انتخابات برای 20 می 2024 برنامه ریزی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала