پاسخ وزارت خارجه روسیه در خصوص موضع مسکو در قبال مسئله تایوان

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2024
عضو شوید
روسیه با تاکید دوباره بر اینکه مسکو، تایوان را بخشی از چین می‌داند، از تلاش برخی کشورها برای استفاده از انتخابات این جزیره برای اعمال فشار بر پکن و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه جنوب شرق آسیا انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه شنبه در پاسخ به سوالی رسانه‌ها در مورد موضع مسکو در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی تایوان گفت: ما معتقدیم که روابط دو سوی تنگه تایوان یک مساله کاملا داخلی چین است.
خانم زاخارووا افزود: هر گونه تلاش برخی کشورها برای استفاده از انتخابات تایوان به منظور اعمال فشار بر پکن و بر هم زدن موازنه در این تنگه و منطقه یک اقدام غیرسازنده است و باید از سوی جامعه بین‌المللی محکوم شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما از همه نیروهای خارجی می‌خواهیم از اقدامات تحریک‌آمیزی که موجب تضعیف ثبات منطقه و امنیت بین‌المللی می‌شود، خودداری کنند.
زاخارووا یادآوری کرد که روسیه، تایوان را بخشی از چین می‌داند و این موضع در پیمان‌های مختلف از جمله ماده پنج پیمان حسن همجواری، دوستی و همکاری میان فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین (۱۶ جولای ۲۰۰۱) گنجانده شده است.
وی به بخش‌هایی از این پیمان اشاره کرد که در آن آمده است: روسیه رسما اعلام می‌کند که تنها یک چین در جهان وجود دارد و دولت جمهوری خلق چین تنها نماینده و دولت مشروع چین بوده و تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از چین است. طرف روسیه با استقلال تایوان به هر نحوی مخالف است.
بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات، انتخابات ریاست اجرایی و اعضای یوان (پارلمان) قانونگذاری تایوان روز شنبه با مشارکت 69.8 درصدی برگزار شد. بر اساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات جزیره، لای چینگده با 40.07 درصد آرا، با شمارش آرا از 17759 شعبه رای گیری از 17795 شعبه، پیشتاز انتخابات است. مراسم تحلیف برنده انتخابات برای 20 می 2024 برنامه ریزی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала