حوثی ها وعده دادند که از حملات امریکا و بریتانیا به یمن انتقام می گیرند + ویدیو

© AP Photo / Hani Mohammedحوثی ها
حوثی ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2024
عضو شوید
حوثی ها قول دادند که امریکا و بریتانیا از حمله به یمن پشیمان خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، انصار الله هشدار داد "قوای مسلح ما آماده است و تجاوزگران از حمله به مردم یمن پشیمان خواهد شد".
خزام اسد در شبکه های اجتماعی تاکید کرد که حوثی ها صحنه و مسیر عملیات نظامی و قوانین درگیری را تعیین خواهند کرد.
علاوه بر این، به گفته یکی از رهبران این جنبش، بحیره سرخ و عرب تا توقف درگیری ها در نوار غزه و رفع محاصره، برای عبور کشتی های مرتبط با اسرائیل بسته خواهند ماند.
واشنگتن و لندن از طریق این عملیات‌های خصمانه و نادرست تلاش می‌کنند توجه را از جنایاتی که در حال وقوع است منحرف کنند.
اسد نوشت: بریتانیا می‌تواند ما را از حمایت مردم خود در نوار غزه منصرف کند.
در شب جمعه 12 جنوری، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی را علیه اهداف جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) تحت حمایت ایران که در شمال یمن حاکم هستند، آغاز کردند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در بحیره سرخ خواندند. . محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله خاطرنشان کرد که این یک وحشیگری تروریستی و تجاوز عمدی و غیرموجه است. یحیی سریع، سخنگوی قوای مسلح حوثی ها گفت: امریکا و بریتانیا 73 حمله به یمن انجام دادند که در آن 5 جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حملات علیه حوثی‌ها را پاسخی به تهدید علیه آزادی دریانوردی خواند و وعده داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد. وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور ثبت شده است و نهم جنوری آنها بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام دادند. پایان ماه دسامبر، آمریکایی ها به سه قایق حامل نیروهای نظامی حوثی حمله کردند و ده نفر را کشتند.
به نقل از منابع محلی گزارش داد که پایگاه‌هایی در شهر الحدیده یمن هدف حملات هوایی قرار گرفتند. منابع خبری از وقوع انفجارهایی در الحدیده و صنعا یمن نیز خبر
شب جمعه ، امریکا و بریتانیا 23 حمله هوایی به اهدافی در چهار ولایت یمن از جمله صنعا، حدیده، تعز و صعده پایتخت یمن انجام دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала