راهزنان 178 کارمند را در زندان های اکوادور گروگان گرفته اند

© AP Photo / Cesar MunozПолиция эвакуирует сотрудников телекомпании в Гуаякиле
Полиция эвакуирует сотрудников телекомпании в Гуаякиле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2024
عضو شوید
رسانه ها گزارش دادند، که در اکوادور، راهزنان 178 کارمند را در زندان ها گروگان گرفته اند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس ملی کمک همه جانبه به زندانیان بزرگسال و مجرمان نوجوان SNAI در شبکه اجتماعی ایکس گزارش داد، که نزدیک به 160 افسر امنیتی و 20 کارمند اداری در نتیجه شورش های گسترده در زندان های اکوادور گروگان زندانیان هستند.
در پیام منتشر شده در وبلاگ سرویس ملی کمک همه جانبه به زندانیان بزرگسال و مجرمان نوجوان آمده است: "به دلیل اختلالات و حوادث در سیستم ندامتگاهی، عملیات در حال حاضر ادامه دارد و پروتکل هایی برای آزادی 158 افسر امنیتی زندان و همچنین 20 کارمند اداری که در زندان های ال اورو شماره 1، شماره 1، لوجا شماره 1، "آزوای شماره 1، تونگوراهوا شماره 1، کانار شماره 2 و اسمرالداس شماره 2 کوتوپاکسی نگهداری می شوند، برقرار است".
Полиция эвакуирует сотрудников телекомпании в Гуаякиле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2024
اعلام رژیم "درگیری مسلحانه" در اکوادور + ویدیو
رئیس جمهور اکوادور، دانیل نوبوآ، در 8 جنوری وضعیت اضطراری 60 روزه را برای استفاده از نیروهای مسلح برای بازپس گیری کنترل سیستم زندان ها اعلام کرد. پس از این، شورش ها در تعدادی از شهرها و در زندان ها آغاز شد. در شب 9جنوری، جنایتکاران شروع به سوزاندن موترها و بس ها کردند، بمب های دست ساز در گوایاکیل منفجر شد و راهزنان به طور موقت استودیوی یک کانال تلویزیونی محلی را تصرف کردند. بر اساس داده های نخستین 139 نفر از کارکنان و نگهبانان زندان به گروگان گرفته شدند.
نوبوآ در واکنش به دور جدید خشونت، درگیری مسلحانه داخلی را اعلام کرد و به ارتش دستور داد 22 گروه جنایتکار با ده ها هزار عضو را خنثی کند. رئیس فرماندهی مشترک نیروهای مسلح، جیمی ولا اراسو، این گروه های جنایتکار را اهداف نظامی اعلام کرد و گفت که با آنها مذاکره نخواهد شد. یک روز بعد، ولا اراسو گزارش داد که نیروهای امنیتی 329 جنایتکار مظنون را بازداشت و پنج نفر را در جریان حملات از بین بردند؛ 41 نفر از اسارت نجات یافتند. رئیس کنونی اکوادور با شعارهای مبارزه با جرم و جنایت به قدرت رسید که به ابعاد نگران کننده ای رسیده است. تنها در جریان مبارزات انتخاباتی گذشته، نامزد ریاست جمهوری جنبش سیاسی کنستری/ Construye، فرناندو ویلاوینسسیو، و همچنین رهبر جنبش سیاسی انقلاب مدنی در استان اسمرالداس اکوادور، پدرو بریونس، کشته شدند.
سفارت روسیه در اکوادور با توجه به تشدید وضعیت جنایت و اعلام درگیری مسلحانه داخلی، در بیانیه ای به شدت توصیه کرد از سفر به این کشور خودداری شود. به گفته وزارت خارجه روسیه، در حال حاضر هیچ حادثه ای در اکوادور مربوط به روس ها ثبت نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала