واکنش جبهه بسیج ملی درباره ای ربایش بانوان از سوی طالبان: دیگر رحمی بالای وحشیان طالب نمی کنیم

© National Mobilization Front Xجبهه بسیج ملی: شش طالب وردکی را در شکردره کشتیم
جبهه بسیج ملی: شش طالب وردکی را در شکردره کشتیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2024
عضو شوید
جبهه بسیج ملی با نشر اعلامیه ای در واکنش به ربایش بانوان از سوی گروه طالبان نوشته است، که این گروه به هیچ دین و آیینی پا بند نیست، شب و روز تلاش دارد تا چهره دین مقدس اسلام را برای مردم منطقه و جهان منفور معرفی کند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه بسیج ملی افغانستان با نشر خبرنامه ای در واکنش به ربایش بانوان از سوی گروه طالبان در چند ولایت افغانستان نوشته است، که ما ایستاده خواهیم مرد، اما در مقابل طالبان وحشی خم نخواهیم شد.
این جبهه در ادامه نوشته است: "از آغاز تجاوز و تسلیم‌دهی جغرافیای افغانستان به گروه تروریستی طالبان، هم‌واره مردم بی‌گناه و بی دفاع افغانستان به ویژه زنان مورد تجاوز، سرکوب، قتل، زندانی و شکنجه روحی و جسمی ترورستان طالب قرار گرفته اند. این گروه به هیچ دین و آیینی پا بند نیستند، شب و روز تلاش دارند تا چهره دین مقدس اسلام را برای مردم منطقه و جهان منفور معرفی کنند، و به هر نحوی که می‌خواهند از دین به نفع شخصی خود و استفاده اعمال ترورستی شان استفاده می‌کنند".
این جبهه افزوده است: "از نخستین روزهای حاکمیت این گروه وحشی در افغانستان، آرامش از خانه‌های مردم رخت بسته و شهر ها چهره وحشتناکی را برای خود گرفته است. زنان در بلا تکلیفی مطلق قرار گرفته اند، درب تمامی نهادهای ملی و بین المللی به‌‌روی آنان بسته و هیچ خبری هم از باز شدن مکتب و دانشگاه نیست. نهادهای مدافع حقوق زنان و کودکان هم در جهان روزگاری که سنگ هم‌یاری را به سینه می‌کوبیدند لب از لب تکان نمی‌دهند و نظاره گر این وضعیت استند‌".
علی میثم نظری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2024
مسئول پیوندهای خارجی جبهه مقاومت: از آغاز روشن بود که قصد گروه تروریستی طالبان سرکوب شهروندان است
این جبهه با اشاره به ربایش بانوان از سوی گروه طالبان نوشته است: "در تازه ترین مورد، اداره امر به معروف و نهی عن‌المنکر گروه جهل و نادانی طالبان، تعدادی زیادی از خواهران ما را از نقاط مختلف شهر کابل ربوده و به جاهای نا معلومی انتقال داده اند. جبهه بسیج ملی افغانستان خود را مکلف می‌داند تا در برابر این گروه وحشی ایستاده شده از هویت و نوامیس مردم افغانستان دفاع نماید. بناً رهبری جبهه بسیج ملی از تمامی رزمنده‌گان خود می‌خواهد هر عضوی این گروه را در هر نقطه افغانستان که می‌بینید مورد هدف قرار بدهید و هیچ رحمی بالای وحشیان طالب ننمایند. همچنان از شهروندان کشور خواهان همیاری و همکاری بیشتر این مبارزه هستیم".
پیش از این، نیروهای گروه طالبان در نزدیک به دو هفته پسین شماری از زنان را در مناطقی از کابل و غزنی به اتهام آن‌چه "بی‌حجابی" یا "بدحجابی" خوانده می‌شود، دستگیر کرده با خود به جای نامعلوم انتقال داده‌اند که واکنش‌های زیادی را برانگیخته است. محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، جبهه آزادی، و دیگر رهبران و سیاستمداران نیز دستگیری زنان ودختران از سوی گروه طالبان را نکوهش کردند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است. با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.
اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала