- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

مانور جدید ارتش روسیه زنگ خطر را در آمریکا به صدا درآورد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر نظامیان روسیه
نظامیان روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2024
عضو شوید
نیروهای مسلح اوکراین به دلیل حملات روسیه با استفاده از Mi-28Nمتحمل خسارات زیادی شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، مجله دیده بان نظامی می نویسد که نیروهای مسلح اوکراین به دلیل حملات روسیه با استفاده از هلیکوپترهای Mi-28Nمتحمل خسارات زیادی شده اند.
کمبود جدی موشک‌های زمین به هوا در زرادخانه اوکراین باعث شده است که کندک‌های پیشروی نیرو های اوکراینی بسیار کمتر محافظت شوند و این امر به هلیکوپترهای تهاجمی و جت‌های جنگنده روسیه به منظور افزایش بیشتر فشار بر نیروهای مسلح اوکراین در خط مقدم، این امکان را می‌دهد تا با توپخانه و موشک‌های زمین به زمین، برتری گسترده و رو به رشد روسیه در قدرت آتش را تکمیل کنند.
خاطرنشان می شود که ارتش روسیه برای انهدام سنگرهای اوکراینی از بالگردهای رزمی Mi-28Nاستفاده کرد. نویسنده این مقاله افزود که توانایی اوکراین برای حمله به نیروهای روسیه در ماه های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است زیرا کندک های توپخانه و حتی نخبه ترین نیرو های مکانیزه اوکراین به دلیل کمبود مهمات مجبور به کاهش شدید تسلیحات در جبهات جنگ شده اند.
انتظار می‌رود که توقف کمک‌های نظامی آمریکا پس از تحویل آخرین بسته تسلیحاتی در پایان دسامبر، وضعیت را بدتر کند.
پیش از این، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود گزارش داده که مهمات نیروهای مسلح اوکراین در حال اتمام است و وضعیت آنها در آینده بدتر خواهد شد. برخی کارشناسان اوکراینی نیز یادآور شدند که نحوه کنونی تامین تجهیزات نظامی و مهمات از سوی غرب دیگر راهی برای کمک نیست، بلکه دستورالعملی تمام عیار برای یک شکست آهسته و تدریجی است.
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اعتراف کرده که بسته کمکی آمریکا که در تاریخ 27دسامبر گذشته به کی‌یف ارسال شد، آخرین بسته کمکی بود تا زمانی که بار دیگر کنگره بودجه اضافی برای این منظور را تخصیص دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала