دستگیری 70 نفر از اغتشاشگران در اکوادور + ویدیو

© AFP 2023 / StringerПолиция задерживает подозреваемых в нападении на телестанцию в Гуаякиле
Полиция задерживает подозреваемых в нападении на телестанцию в Гуаякиле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2024
عضو شوید
پولیس اکوادور می گوید، که 70 نفر را در درگیر و دار ناآرامی ها در این کشور دستگیری کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پولیس اکوادور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، که 70 نفر را در گیر و دار ناآرامی های این کشور دستگیر کردند.
پولیس اکوادور نوشت: " هفتاد نفر دستگیر شد".
این اداره تصریح کرد، که سه افسر انتظامی آزاد شدند و 17 زندانی دستگیر و دوباره زندانی شدند.
در اکوادور، در آغاز سال، یک سری شورش در زندان رخ داد؛ رهبران بزرگترین باندها از زندان فرار کردند. رئیس جمهور دانیل نوبوآ برای مشارکت نیروهای مسلح در بازپس گیری کنترل، وضعیت فوق العاده 60 روزه اعلام کرد. وی اعلام کرد، که کشور در حال تجربه یک درگیری مسلحانه داخلی است و به ارتش دستور داد 22 گروه جنایتکار که تعداد ده ها هزار نفر شرکت کننده بودند را خنثی کند.
گام های دولت اکوادور باعث موجی از ناآرامی در شهرهای این کشور شد - در شب 9 جنوری جنایتکاران شروع به سوزاندن موتر ها و بس ها کردند و بمب های دست ساز در گوایاکیل منفجر شد. پولیس گفت مهاجمان ناشناس هفت افسر پولیس را در کیتو و شهر ماچالا در جنوب غربی کشور در کمتر از 24 ساعت ربودند. به گزارش سرویس زندان، تبهکاران 125 افسر امنیتی و 14 کارمند اداری را در زندان ها گروگان گرفته اند.
مقام های کیتو، پایتخت اکوادور، پس از شروع ناآرامی ها، تدابیر امنیتی را تقویت کردند و از دولت این کشور خواستند که ارتش را برای حفاظت از مکان های راهبردی جذب کند.
یادآوری می کنیم، که نوبوآ در پایان نومبر سال گذشته رئیس جمهور اکوادور شد. رئیس جدید دولت مبارزه با جرم و جنایت را یکی از وظایف اصلی خود خواند. برای حل مشکل یک وضعیت پیچیده جنایی و قاچاق مواد مخدر، او تقویت مرزها با کمک ارتش و همچنین ساخت زندان های جدید و تقسیم آنها به چند دسته بسته به جنایتکارانی که در آنها نگهداری می شوند را پیشنهاد کرد. برای خطرناک ترین زندانیان، نوبوآ برنامه ریزی کرد تا زندان های بارج ایجاد کند و آنها را در 150 کیلومتری سواحل کشور در دریا قرار دهد و آنها را از طریق هواپیماهای بدون سرنشین زیر نظر بگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала