ترامپ با ارسال اولتیماتوم به بایدن خواستار حق مصونیت برای خود شد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست
ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2024
عضو شوید
رئیس جمهور سابق آمریکا، جانشین خود، جو بایدن را تهدید کرد که در صورتی که دادگاه بر اساس شکایت این سیاستمدار، حق مصونیت را برای وی به رسمیت نشناسد، با پرونده جنایی روبرو خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور شابق آمریکا در شبکه اجتماعی Truth Social خود نوشت: "اگر من مصونیت نداشته باشم، جو فاسد هم آن را نخواهد داشت، و با تهاجم فرامرزی و تسلیمی افغانستان ، بدون درنظرداشت میلیون ها دالر پول خارجی که در جیب او قرار داده شدند، جو برای روبرو شدن با یک پرونده جنایی کاملا آماده است. جو با استفاده از وزارت دادگستری به عنوان سلاحی علیه یک مخالف سیاسی، یعنی من، جعبه بزرگ پاندورا را باز می کند."
ترامپ وعده داد که در روز سه‌شنبه شخصاً در جلسه دادگاه تجدیدنظر در واشنگتن شرکت خواهد کرد تا استدلال کند که از مصونیت ریاست‌جمهوری برخوردار است و نمی‌تواند تحت تعقیب کیفری قرار گیرد.
ترامپ گفت: "من در مبارزات انتخاباتی شرکت نکردم؛ انتخابات خیلی وقت است که تمام شده است. من به دنبال تقلب در رای گیری بودم و آن را پیدا کردم که مسئولیت من بود و همچنین کشور را به روش های دیگر اداره کردم."
پیش ازاین دیوان عالی ایالات متحده، با تسریع روند تصمیم‌گیری بر سر "مصونیت از تعقیب قضایی" دونالد ترامپ در قبال شورش 6 جنوری 2021 به کنگره مخالفت کرد. پیش‌تر جک اسمیت، بازپرس ویژه وزارت دادگستری ایالات متحده خواستار تسریع این روند شده بود.
بازپرس ویژه وزارت دادگستری پیش‌تر به دنبال دور زدن مرحله دادگاه تجدید نظر بود و بررسی مصونیت را امری فوری خوانده بود. زیرا بدون حل این مساله جلسه محاکمه تشکیل نمی‌شود.
قضات دیوان عالی بدون بیان جزئیات این تصمیم‌گیری اعلام کردند که یک دادگاه استیناف فدرال ابتدا درخواست تجدید نظر دونالد ترامپ را درباره "رد ادعای مصونیت قضایی" او در قبال شورش به کنگره در زمان تصدی ریاست جمهوری بررسی می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала