پرتاب موشک ولکان با فضاپیمای Peregrine در امریکا برای فرود روی ماه

© ULAVulcan Centaur
Vulcan Centaur - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2024
عضو شوید
موشک ولکان در فلوریدا به پرواز درآمد که حامل فضاپیمای Peregrine برای فرود روی ماه بود.
به گزارش اسپوتنیک، پرتابگر Vulcan Centaur با فضاپیمای Peregrine که باید روی ماه فرود بیاید در فلوریدا پرتاب شد. ویدیوی راه اندازی آن از متحد (ULA) به طور زنده پخش می شود.
این موشک در ساعت تخمینی 02.18 (10.18 به وقت مسکو) از کیهان در کیپ کاناورال پرتاب شد. این نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر است که از سال 2014 توسعه یافته است. انتظار می‌رود Vulcan جایگزین خودروهای پرتاب کننده Atlas V، Delta IV و Delta Heavy با موتور ULA شود که در حال حاضر از موتورهای روسی RD-180 نیرو می‌گیرند.
 چین موفقانه یک فضاپیما را  به کیهان پرتاب کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2020
چین موفقانه یک فضاپیما را به کیهان پرتاب کرد
ولکان در نخستین پرواز گواهینامه خود، وسیله نقلیه فرود ماه Peregrine را که از سوی شرکت خصوصی Astrobotic تحت قراردادی با ناسا در حال توسعه است، به مداری بیضوی بلند پرتاب خواهد کرد. انتظار می رود این سفینه مجهز به پنج ابزار تحقیقاتی ناسا در 23 فیبروری در منطقه ویسکوزیتات سینوس ماه فرود بیاید. بر اساس توضیحات ناسا، منطقه فرود ماه "در مجاورت گنبدهای گروتویزن، واقع در قسمت شمال شرقی اقیانوس طوفان ها" قرار دارد. ناسا اهداف علمی این ماموریت را به عنوان "مطالعه کره ماه، خواص حرارتی و محتوای هایدروجن سنگ سنگی ماه، میدان های مغناطیسی و شرایط تابش" فرموله می کند. برای این منظور، طیف‌سنج‌های مادون قرمز و عصبی توسعه یافته توسط ناسا و همچنین ابزاری برای اندازه‌گیری سطح تشعشعات، باید به سطح ماه تحویل داده شود. در ابتدا، آژانس فضایی قصد داشت دو برابر بیشتر از پیشرفت های خود را به سطح ماه بفرستد، اما نومبر گذشته برخی از آنها را به دلیل نگرانی درباره ای موفقیت ماموریت فرود این وسیله نقلیه بر روی ماه رها کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала