یوناما: در انفجار دشت برچی نزدیک به 25 تن هزاره کشته و زخمی شده‌اند

UNAMA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2024
عضو شوید
یوناما با نشر پیامی نوشته است، که در انفجار دشت برچی نزدیک به 25 تن از مردم هزاره در کابل کشته و زخمی شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان با نشر پیامی در واکنش به انفجار دیروز در غرب کابل، خواستار پایان دادن یورش های هدفمند به غیرنظامیان، نگهبانی بیشتر از جامعه هزاره و پاسخگویی اندرکاران این رویدادها شد.
یوناما نوشته است، که در انفجار دشت برچی نزدیک به 25 تن از مردم هزاره در کابل کشته و زخمی شده‌اند.
@
@
یادآوری می کنیم، که شام دیروز یک انفجار در غرب کابل یک کاستر مسافربری را هدف قرار داد، که در این انفجار تاکنون سه تن کشته و بیش از پانزده تن دیگر زخمی شده است.
از میان جان باختگان انفجار دیروز دو جوان فارغ‌شده از دانشگاه است. سه جوان به‌نام‌های محمد ریحانی، حبیب‌الله نظری و عبدالحسین حیدری در انفجار روز گذشته در غرب کابل جان باخته‌اند. به گفته‌ی منابع ‏محمد ریحانی تنها پسر خانواده و نان‌آور یک خانواده هشت نفری بود. او دانش آموخته‌ی رشته انجینری دانشگاه کابل بود و در یکی از مطبعه‌های کابل کار می‌کرد. به روایت منبع حبیب‌الله نظری نیز به تازگی از رشته مهندسی ساختمان فارغ تحصیل شده بود. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته است. طالبان آمار قربانیان این رویداد را دو کشته و ۱۴ زخمی اعلام کرده‌اند‌؛ اما داعش گفته ۲۰ تن را در این انفجار کُشته‌اند‌. این انفجار با واکنش‌های گسترده به همراه شده است. منطقه‌ی دشت برچی در غرب کابل پس از چیرگی دوباره‌ ای گروه طالبان بر افغا‌نستان، بارها شاهد یورش های مرگ‌بار بوده است. شماری از کارشناسان این یورش ها را هدف‌مند و کُشتار عام شیعه و هزاره‌ها می‌دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала