جبهه مقاومت در واکنش به انفجار کابل: گروه طالبان مسئول اصلی چنین یورش های وحشیانه است

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2024
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان با انتشار پیامی در واکنش به انفجار دیروز کابل، گروه طالبان را مسئول چنین انفجارها می داند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه آزادی با نشر پیامی در واکنش به انفجار دیروز غرب کابل نوشت: "دشمنان امنیت و آرامش افغانستان بار دیگر با انجام یک عمل تروریستی، هموطنان شیعه و هزاره ما را در غرب کابل مورد هدف قرار داده‌اند. جبهه مقاومت ملی افغانستان برای شهدای این رویداد خونین، بهشت برین و برای زخمیان آن، شفای عاجل استدعا می‌دارد".
دو انفجار پی در پی در غرب کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2024
انفجار در غرب شهر کابل + ویدیو
این جبهه در ادامه طالبان را مسئول چنین یورش ها دانسته افزوده است: "جبهه مقاومت ملی افغانستان، ضمن این‌که اقدام تروریستی علیه مردم بی‌گناه کشور را شدیداً تقبیح می‌کند، خاطر نشان می‌سازد که این رویداد در ادامه حملات خونین گذشته، به ويژه در یک دهه‌ای اخير است که با بی‌رحمی تمام، جامعه شیعه‌‌ و هزاره افغانستان را هدف قرار می‌دهد. از آن‌جا که طالبان عاملان اصلی خشونت، کشتار و یورش های انتحاری و تروریستی در برابر مردم ما در جریان سه دهه گذشته بودند و می‌باشند، جبهه مقاومت ملی افغانستان این گروه را مسئول و عامل اصلی چنین حملات خونین و وحشیانه در برابر مردم افغانستان می‌داند. با توجه به پیشینه‌ای خونبار این یورش های که زندگی جمعی جامعه شيعه و هزاره کشور را در تمام محلات و جاهای عمومی هدف حذف و کشتار گروهی قرار‌ داده ‌است، جبهه مقاومت ملی افغانستان باور دارد که عاملین این جنایت همزمان با دشمنی با یک گروه مذهبى و قومی مشخص، در پی کشاندن افغانستان به خشونت‌هایی خطرناک فرقه‌ای در میان ملت مسلمان این سرزمین است، تا از یک سو، هم زیستی و اخوت اسلامی مثال زدنی در این خطه را برهم بزنند و از سوی دیگر کشور عزیز ما را وارد پهلو هاى تازه از خشونت و بحران بسازند".
در پایان این جبهه یکبار دیگر بر مبارزه در برابر گروه طالبان تاکید و نوشته است: "جبهه مقاومت ملی افغانستان ضمن اینکه متعهد به مبارزه علیه تروریستان و اقدامات تروریستی آن‌ها می‌باشد از مردم افغانستان می‌خواهد که هوشیارانه متوجه اهداف شوم و پنهان در پس این جنایات باشند، از نهادهای معتبر و مسوول حقوق بشری نیز می‌خواهد که براى شناسایی و به عدالت کشاندن عاملین این جنایات و‌توقف این حملات هرچه زودتر اقدامات عملی را روی دست گیرند".
یادآوری می کنیم، که شام دیروز یک انفجار در غرب کابل یک کاستر مسافربری را هدف قرار داد، که در این انفجار تاکنون سه تن کشته و بیش از پانزده تن دیگر زخمی شده است.
از میان جان باختگان انفجار دیروز دو جوان فارغ‌شده از دانشگاه است. سه جوان به‌نام‌های محمد ریحانی، حبیب‌الله نظری و عبدالحسین حیدری در انفجار روز گذشته در غرب کابل جان باخته‌اند. به گفته‌ی منابع ‏محمد ریحانی تنها پسر خانواده و نان‌آور یک خانواده هشت نفری بود. او دانش آموخته‌ی رشته انجینری دانشگاه کابل بود و در یکی از مطبعه‌های کابل کار می‌کرد. به روایت منبع حبیب‌الله نظری نیز به تازگی از رشته مهندسی ساختمان فارغ تحصیل شده بود. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته است. طالبان آمار قربانیان این رویداد را دو کشته و ۱۴ زخمی اعلام کرده‌اند‌؛ اما داعش گفته ۲۰ تن را در این انفجار کُشته‌اند‌. این انفجار با واکنش‌های گسترده به همراه شده است. منطقه‌ی دشت برچی در غرب کابل پس از چیرگی دوباره‌ ای گروه طالبان بر افغا‌نستان، بارها شاهد یورش های مرگ‌بار بوده است. شماری از کارشناسان این یورش ها را هدف‌مند و کُشتار عام شیعه و هزاره‌ها می‌دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала