فایق در واکنش به دستگیری بانوان از سوی گروه طالبان: در حاکمیت گروه طالبان امنیت فکری وجود ندارد

© Photo / twitter/faiq_naseerنصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2024
عضو شوید
سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد در واکنش به دستگیری شماری از بانوان به‌ اتهام "بدحجابی" از سوی گروه طالبان در کابل و چند شهر دیگر نوشته است، که در حاکمیت گروه طالبان "اصلاً" امنیت فکری و آرامش خاطر در میان مردم وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، نصیراحمد فایق، سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد در واکنش به دستگیری شماری از بانوان به‌ اتهام "بدحجابی" از سوی گروه طالبان در کابل و چند شهر دیگر جمعه شب ۱۵ جدی، در صفحه ایکس خود نوشت: "احترام به زنان و حفاظت از ناموس همیشه جز فرهنگ مردم افغانستان و از ارزش‌ها و دساتیر دین اسلام بوده است".
وی افزوده است: "رژیمی که ظاهراً خود را پیرو احکام شریعت و حامی فرهنگ مردم افغانستان می‌دانند، چگونه خود را حق می‌دهند که بدون حضور محرم و یا پولیس زن بانوان را بدون دلیل گرفتار و توقیف کنند".
به گفته فایق، پیش از این در هیچ حاکمیتی در افغانستان این احترام و فرهنگ نقض نشده بود.
گروه طالبان در روزهای پسین ده‌ها دختر جوان را از منطقه‌ دشت برچی در غرب کابل و غزنی به‌ اتهام "بدحجابی" دستگیر کرده‌اند.
احمد مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2024
احمد مسعود: هیچگاه بانوان کشور ما با چنین حرمت‌شکنی و جنایت روبرو نبوده است
این اقدام گروه طالبان با واکنش تند داخلی و نهادهای حقوق بشری بین‌المللی مواجه شده است.
در این میان، سازمان عفو بین‌الملل گفته که سرکوب و بازداشت‌های خودسرانه توسط طالبان نقض بیشتر آزادی حرکت و بیان زنان در افغانستان است و دختران بازداشت شده باید به‌گونه فوری آزاد شوند.
احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز در حساب کاربری ایکس خود نوشته که آنچه زیر نام شریعت در برابر زنان افغانستان به اجرا گذاشته می‌شود، نه با اصول و ارزش‌های دین اسلام و نه هیچ ‌دین و آیین دیگر قابل جمع است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала