بالاخره مصر عضو بریکس شد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Учавстник бизнес-форума проходит мимо логотипа саммита БРИКС в ЮАР
Учавстник бизнес-форума проходит мимо логотипа саммита БРИКС в ЮАР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2024
عضو شوید
احمد سمیر صالح، وزیر صنعت و تجارت مصر اعلام کرد که کشور وی پس از پیوستن به ابریکس در 1 جنوری 2024، برای این سازمان دریچه ای به سوی منطقه خاورمیانه و شمال افریقا خواهد بود و الحاق قاهره به این گروه نشان دهنده روابط قوی اقتصادی و سیاسی مصر با کشورهای عضو آن است.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر صنعت و تجارت مصر گفت: مصر پنجره بریکس به منطقه خاورمیانه و شمال افریقا است و موقعیت جغرافیایی آن نیز به این کشور این فرصت را می دهد که نقش محسوس تر و مهمتری در بازاریابی محصولات کشورهای عضو بریکس در قاره افریقا ایفا کند.
نیکولاس مادورو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2024
مادورو امتناع ارجنتاین از پیوستن به بریکس را حماقت خواند
وی خاطرنشان ساخت: الحاق مصر به گروه بریکس در 1 جنوری 2024 و موافقت بانک جدید توسعه بریکس(NDB) در دیسامبر 2021 برای پذیرش مصر به عنوان یکی از چهار عضو جدید دارای ابعاد بسیاری است و قدرت روابط اقتصادی و سیاسی مصر و کشورهای عضو این گروه و همچنین نقش اقتصادی و جیوپلیتیکی مصر در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا را تأیید می کند.
صالح همچنین به رشد مبادلات تجارتی بین مصر و کشورهای بریکس اشاره کرد. وزیر صنعت و تجارت مصر خاطرنشان کرد: در سال 2022، تجارت بین مصر و پنج کشور عضو بریکس از 25.5 میلیارد دالر در سال 2021 به حدود 31.2 میلیارد دالر رسید. ما معتقدیم که پیوستن به این گروه فرصتی برای تقویت همکاری سازنده با کشورهای عضو است.
آغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2024
ریاست روسیه در بریکس سال 2024: تاکید بر دالرزدایی و ایجاد سیستم های جایگزین پرداخت
در اجلاس سران بریکس در افریقای جنوبی در آگوست گذشته، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور این سازمان گفت که اعضای این سازمان تصمیم گرفته اند از آرجنتاین، مصر، اتیوپیا، ایران، عربستان سعودی و امارات برای عضویت کامل در بریکس دعوت کنند. آرجنتاین بعداً از عضویت در این اتحادیه خودداری کرد. مشارکت کامل کشورهای جدید در این سازمان از اول جولای 2024 آغاز شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала