امریکا انفجارهای ایران را شبیه حمله تروریستی داعش دانسته است

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر تزلزل ترامپ در حمله به ایران
تزلزل ترامپ در حمله به ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2024
عضو شوید
مقام ارشد کاخ سفید اظهار داشت ایالات متحده معتقد است که انفجارها در شهر کرمان ایران شبیه حمله دیگری از سوی گروپ تروریستی داعش (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) است.
به گزارش اسپوتنیک، دیروز چهارشنبه انفجارهای در شهر کرمان که در جنوب شرق ایران قرار دارد، در مراسم سوگواری به مناسبت چهارمین سالگرد ترور سپهبد قاسم سلیمانی، قوماندان فقید قوای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رخ داد. بهرام عین‌اللهی، وزیر صحت عامه ایران، درمان و آموزش طبی، جان باختن 95 نفر را تایید کرد. بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها قبل از اظهارات وی، تعداد کشته شدگان 103 نفر و تعداد زخمی ها 211 نفر اعلام شده بود.
سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: "به نظر می‌رسد که این حمله تروریستی است. از نوعی که قبلاً شاهد انجام آن توسط داعش بوده‌ایم". او افزود که این "فرضیه" مقامات امریکایی است.
ایالات متحده قبلاً گفته بود که هیچ ارتباطی با انفجارهای ایران ندارد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر دخالت اسرائیل مشاهده نکرده است.
وقوع انفجار در جنوب ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2021
وقوع انفجار در جنوب ایران
پیش از این دولت ایران روز پنجشنبه را برای بزرگداشت کشته شدگان این انفجارها عزای ملی اعلام کرده بود. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور این کشور که سفر برنامه ریزی شده خود به ترکیه برای امروز 4 جنوری را به تعویق انداخته، گفت: طراحان و عاملان این حمله تروریستی توسط نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی شناسایی و مجازات خواهند شد. علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز در پیامی اعلام کرد که عاملان و سازمان‌دهندگان این حمله تروریستی برای مجازات عادلانه هدف قرار خواهند گرفت و باید بدانند، فاجعه‌ای که ایجاد کرده اند، "پاسخ سختی" به دنبال خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала