اسرائیل زیربناهای نظامی حزب الله لبنان را هدف قرار داد

© AFP 2023 / Mahmoud Zayyatرژیم ایران فقط تهدید میکند
رژیم ایران فقط تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2024
عضو شوید
قوائی اسرائیل از حمله به زیربناهای نظامی که گفته می شود توسط مبارزان جنبش شیعی حزب الله لبنان استفاده می شود، خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، قوایی اسرائیل در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "قوایی مسلح اسرائیل گروپ از تروریست ها را در منطقه یارون لبنان مورد حمله قرار داد. قوایی اسرائیل همچنین به تجهیزات ترصد و زیربنا‌های نظامی که تروریست‌های حزب‌الله را در خود جای داده بود، حمله کرد".
پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه، اوضاع در جنوب لبنان بدتر شد. قوای اسرائیل و رزمندگان حزب الله هر روز مواضع یکدیگر را در مناطق سرحدی انداخت می کنند.
پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل و آغاز راکت باران اسرائیل از سوی فلسطینیان، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائیده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس اعلام کرده است. صبح روز هفتم اکتوبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله راکتی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از حملات مراکتی گسترده، رزمندگان حماس به مناطق سرحدی جنوب کشور یهودیان نفوذ کردند.
Двухдневные учения Армия обороны Израиля Thunderstorm на границе с Ливаном - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2023
بمباران سنگرهای حزب الله از سوی ارتش اسرائیل
در پاسخ، قوایی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داده و رساندن آب، غذا، برق، دارو و سوخت به این منطقه را متوقف کرد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری های مسلحانه را متوقف کنند. به گفته ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه حل بحران خاورمیانه به سرحدات 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала