ایالات متحده مخفیانه توافقنامه استقرار پرسنل نظامی در قطر را تمدید کرد

© Photo / Public domain/ Alan Grazianoتقویه قوای امریکا در شرق میانه دفاعی
تقویه قوای امریکا در شرق میانه دفاعی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2024
عضو شوید
رسانه ها خبر داده اند که ایالات متحده مخفیانه توافقنامه استقرار قوای مسلح در پایگاه قطر را به مدت 10 سال تمدید نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان به نقل از مقامات خبر داده است که ایالات متحده و قطر مخفیانه توافقنامه استقرار قوای امریکایی در بزرگترین پایگاه هوایی خاورمیانه، العدید را برای ده سال دیگر تمدید کردند.
نشریه‌ای در وب‌سایت این کانال به نقل از سه مقام نظامی امریکایی و یک منبع آگاه دیگر نوشت: "ایالات متحده مخفیانه به توافق‌نامه‌ای منعقد کرده است که حضور نظامی خود را در پایگاه اصلی مستقر در قطر را برای ده سال دیگر تمدید می‌کند".
به گزارش این شبکه تلویزیونی، ما در مورد پایگاه هوایی العدید، واقع در صحرای جنوب غربی دوحه صحبت می کنیم - بزرگترین پایگاه نظامی امریکا در خاورمیانه که می تواند بیش از 10 هزار قوای امریکایی را در خود جای دهد.
صالون مذاکرات قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
قطر به امریکا و طالبان پس از کشته شدن رهبر القاعده: به توافقنامه دوحه پایبند باشید
در دسامبر 2023، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده از این پایگاه بازدید کرد و از مقامات قطری به دلیل افزایش هزینه ها در آن تشکر کرد، اما هیچ اظهارنظری در مورد تمدید قرارداد نکرد.
پیش از این، لوید آستین، رئیس پنتاگون از آغاز عملیات چندملیتی نگهبان رفاه برای حفاظت از بحیره سرخ و خلیج عدن در بحبوحه حملات شورشیان حوثی یمن به کشتی های تجارتی خبر داده بود. پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون گفت که بیش از 20 کشور به عملیات تحت رهبری امریکا پیوسته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала