- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

شمار قربانیان بمباران اوکراین به بلگورود افزایش یافت

© Sputnik / Taisia Liskovets /  مراجعه به بانک تصاویر Разбитые стекла и поврежденные балконы жилого дома в Белгороде вследствие ракетного удара ВСУ
Разбитые стекла и поврежденные балконы жилого дома в Белгороде вследствие ракетного удара ВСУ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2023
عضو شوید
فرماندار منطقه اعلام کرد که شمار کشته شدگان حمله نیروهای مسلح اوکراین به بلگورود به 22 نفر رسیده است، یک تن از قربانیان این حمله شب در بیمارستان جان باخت."
به گزارش اسپوتیک، ویاچسلاو گلادکوف ، فرماندار منطقه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان حمله نیروهای مسلح اوکراین به بلگورود به 22 نفر رسیده است، یک تن از قربانیان این حمله شب در بیمارستان جان باخت
وی با ابراز همدردی با خانواده ها و دوستان قربانیان نوشت: " متأسفانه پس از گلوله باران دیروز بلگورود، تعداد کشته شدگان در شهر ما افزایش یافته است، تعداد آنها به 22 نفر رسیده است. یکی از قربانیان شب در بیمارستان جان باخت. از 109 نفر که بر اثر این اقدام آسیب دیدند، 25 نفر در وضعیت وخیم قرار دارند و در حال برنامه ریزی برای انتقال آنها به کلینیک های فدرال هستیم".
وی افزود: "همچنین به 30 ساختمان، 381 آپارتمان، چندین خانه شخصی و همچنین خودروهای زیادی آسیب وارد شده است".
پیش از این وزارت دفاع روسیه خبر داد که کی یف با 2 موشک اولخا و مهمات خوشه ای و گلوله های پرتابگر راکت چندگانه "ومپایر" به بلگورود حمله کرد. به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای پدافند هوایی روسیه موشک های اولخا و اکثر گلوله های پرتابگر راکت چندگانه "ومپایر" را رهگیری کردند.
در این بیانیه همچنین آمده است: "نیروهای مسلح روسیه بر خلاف نیروهای اوکراینی فقط بر روی تاسیسات نظامی اوکراین و زیرساخت های مستقیم مرتبط با آن کار می کنند."
این وزارتخانه افزود: "نیروهای مسلح اوکراین در تلاش برای منحرف کردن توجه از شکست‌ها در جبهه و تحریک نیروهای روسی به انجام اقدامات مشابه، دست به گلوله باران شهر روسی زدند. اما باید بدانند که این حمله بدون مجازات نخواهد ماند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала