امروز امریکا سه قایق حوثی ها را منهدم کرد

© REUTERS / Stringer/FilesГрузовой корабль движется по новому руслу Суэцкого канала в Исмаилии
Грузовой корабль движется по новому руслу Суэцкого канала в Исмаилии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2023
عضو شوید
صبح روز 31 دسامبر، کشتی کانتینری هانگژو متعلق به شرکت دانمارک دومین سیگنال خطر خود را در کمتر از 24 ساعت ارسال کرد.
به گزارش اسپوتنیک، قوماندانی قوای مرکزی ایالات متحده (سنتکوم) اطلاع داد که کشتی تجارتی "هانگژو" متعلق به شرکت کشتیرانی دانمارکی "مائرسک" (Maersk) بار دیگر مورد حمله حوثی‌ها در بحیره سرخ قرار گرفت و هلیکوپتر های امریکایی کشتی‌های مهاجم را غرق کردند.
در اعلامیه منتشره در شبکه اجتماعی "ایکس" آمده است:"اوایل روز 31 دسامبر (یکشنبه)، قوماندانی قوای مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که ناو یو اس اس "گریولی" دو راکت بالستیک ضد کشتی را در بحیره سرخ در پاسخ به حمله حوثی ها به کشتی هانگژو که با پرچم سنگاپور شناوری می کرد، سرنگون کرد.
ائتلاف عربی از انهدام یک کشتی ماین‌گذاری‌شده در بحیره سرخ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2020
ائتلاف عربی از انهدام یک کشتی ماین‌گذاری‌شده در بحیره سرخ خبر داد
صبح روز 31 دسامبر، کشتی کانتینری هانگژو متعلق به شرکت دانمارکی دومین سیگنال خطر خود را در کمتر از 24 ساعت ارسال کرد و از حمله چهار قایق کوچک حوثی‌های تحت حمایت ایران خبر داد".
بر اساس این گزارش، حوثی ها از فاصله 20 متری به سمت کشتی کانتینری تیراندازی کردند و همچنین قصد داشتند وارد کشتی بشوند که تیم امنیتی آن نیز دست به تیراندازی زد. گزارش شده است که هلیکوپترهای امریکایی که در پاسخ به این سیگنال به محل اعزام شده بودند مورد حملات حوثی ها قرار گرفتند.
هلیکوپترهای قوای بحری امریکا برای دفاع از خود آتش گشودند و سه قایق از چهار قایق کوچک را غرق و خدمه را خنثی کردند. قوماندانی مرکزی ایالات متحده گفت که چهارمین قایق محل را ترک کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала