چگونگی آینده ارجنتاین در دوری از بریکس

© AP Photo / Natacha PisarenkoПобедивший на выборах президента Аргентины политик Хавьер Милей
Победивший на выборах президента Аргентины политик Хавьер Милей - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2023
عضو شوید
سیاستمداران مشهور روسیه در مورد آینده آرجنتاین پس از امتناع بوئنس آیرس از ورود به بریکس نظریات خود را ابراز نمودند که منجمله سناتور الکسی پوشکوف درباره تصمیم رهبری ارجنتاین برای امتناع از پیوستن به بریکس اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، خاویر مایلی، رئیس جمهور جدید این کشور با ارسال نامه ای به سران کشورهای عضو بریکس، از پیوستن به این سازمان خودداری کرده بود.

پوشکوف در کانال تلگرامی خود نوشت: "ارجنتاین اکنون در حال تبدیل شدن به یک "نقطه مقایسه" مهم است. مایلی با اعلام جهت گیری کامل به سمت ایالات متحده و امتناع از نزدیکی با روسیه و چین و همچنین پیوستن به بریکس، آرجنتاین را به نوعی الگوی رفتاری طرفدار امریکا در دنیای مدرن تبدیل می کند که در آن کشورهای بیشتری ترجیح می دهند به نفع ایالات متحده انتخاب روشنی نداشته باشند".

به گفته وی، چنین "بیانیه ای به همان اندازه که پر سر و صدا است همچنین پرمخاطره است": ارجنتاین در وضعیت اقتصادی "فاجعه بار" قرار دارد و رسیدن به موفقیت در چنین شرایطی "بسیار دشوار" است.
سهم بریکس و جی ۷ در اقتصاد جهانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2023
چندرسانه ای
سهم بریکس و جی 7 در اقتصاد جهانی + داده نمایی
این سناتور روس در پایان گفت: "یا ایالات متحده باید ارجنتاین را پر از پول کند که حتی برای اوکراین فاقد آن است، یا الگوی انتخاب شده توسط رئیس جمهور مایلی در مقابل چشمان همه جهانیان شکست خواهد خورد."
بریکس امروز شامل برازیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی است. شرکت کنندگان در اجلاس اگوست در ژوهانسبورگ رسماً از امارات متحده عربی، عربستان سعودی، ایران، ارجنتاین، مصر و اتیوپیا برای پیوستن به این اتحادیه در تاریخ 1 جنوری 2024 دعوت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала