صدراعظم عراق حملات امریکا را محکوم کرد

© AP Photo / John MooreМорские пехотинцы США во время ухода из Эль-Фаллуджи в Ираке
Морские пехотинцы США во время ухода из Эль-Фаллуджи в Ираке  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2023
عضو شوید
هشام الرکابی مشاور صدراعظم عراق گفت که حملات امریکا به اهداف در عراق نقض قوانین بین المللی است و همچنین اقدامات نظامی امریکا را "تشدید خطرناک" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، الرکابی طی مصاحبه با عرب پرس گفت که استدلال ها و توضیحات امریکا غیرقابل توجیه و غیرقابل قبول است، زیرا آنچه انجام می دهند حمله آشکار به حاکمیت عراق و همچنین نقض و اقدامات تلافی جویانه خارج از چارچوب قوانین بین المللی حتی در سطح درک متقابل و روابط بین کشورهای دارای حاکمیت است.
وی افزود: هرگونه اقدام نظامی امریکا "تشدید جدی" است و به روابط دیپلماتیک بین دو کشور آسیب وارد می کند.
پیشتر پنتاگون از انداخت هدفمند به مواضع گروه شیعی کتاب حزب الله در دو ولایت عراق پس از زخمی شدن سه سرباز امریکایی در حمله به پایگاه قوای ائتلاف بین المللی در میدان هوایی اربیل در کردستان عراق خبر داده بود.
از ابتدای تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل، نیروهای امریکایی در عراق و سوریه تقریباً به طور منظم مورد حمله راکتی و پهپادی قرار گرفته اند که به عقیده واشنگتن، متعلق به گروه های طرفدار ایران است.
سفارت امریکا در مرکز بغداد در 8 دسامبر مورد حمله مراکتی قرار گرفت. در نتیجه این حمله، بنا به گفته هیئت دیپلماتیک امریکا، کسی آسیب ندیده است. محمد السودانی، صدارعظم عراق، این حمله را اقدامی تروریستی خواند و گفت که صرف نظر از انگیزه آن غیرقابل قبول است و دستور داد مسئولین این حمله شناسایی و به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала