طالبان از فهرست سازمان های ممنوعه در قزاقستان حذف شد

© Photo / twitter/rtapashtoنشست طالبان در کندهار آغاز شد
نشست طالبان در کندهار آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2023
عضو شوید
وزارت خارجه قزاقستان طالبان را از فهرست سازمان‌های ممنوعه این کشور حذف نمود.
به گزارش اسپوتنیک، آیبک سمادیاروف نماینده رسمی وزارت امور خارجه قزاقستان در گفت و گو با خبرگزاری کازینفورم اعلام کرد که مقامات قزاقستان تصمیم گرفته اند که جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) را از فهرست سازمان های ممنوعه در این کشور حذف کنند.
قزاقستان به طور مرتب فهرست سازمان های تروریستی ممنوعه در جمهوری قزاقستان را به منظور به روز رسانی آن بررسی می کند. در بخشی از این روند، تصمیم گرفته شد تا جنبش طالبان مطابق با رویه سازمان ملل متحد از آن حذف شود. بنابراین، صمدیاروف توضیح داد: قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که اجرای آنها اجباری است، جنبش طالبان در فهرست سازمان های تروریستی شناخته شده توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار ندارد.
نماینده رسمی وزارت امور خارجه همچنین به چگونگی توسعه تماس های دیپلماتیک قزاقستان و طالبان پاسخ داده خاطرنشان کرد: با توجه به تماس‌های سیاسی، تأکید می‌کنم که قزاقستان به تصمیمات و قطعنامه‌های مصوب شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه خواهد داد.
عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزرا طالبان و  سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2023
دولت قزاقستان بصورت دُفاکتو‌، رژیم طالبان را شناسایی نموده است
نشست مشترک تجارتی با افغانستان از سوم تا پنجم اگوست در آستانه برگزار شد. بیش از 150 کارآفرین از بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله بانک‌ها به نمایندگی از طرف افغانستان شرکت کردند. در نتیجه این رویداد، نمایندگان محافل تجارتی قزاقستان و افغانستان قراردادهای به ارزش 190.8 میلیون دالر را امضا کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала