شرکت ترامپ در انتخابات یکی از ایالات امریکا رد شد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست
ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2023
عضو شوید
مقامات ایالت مین به دلیل هجوم حدود سه سال پیش طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کانگرس امریکا اجازه نخواهند داد که رئیس جمهور سابق در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در این ایالت شرکت کند.
به گزارش اسپوتنیک، شانا بلوز، مدیر دولتی ایالت مین در حکم خود اعلام کرد : "من دریافتم که گواهینامه او نامعتبر است، بناً او نمی تواند منصب انتخابی را بر اساس بخش سوم اصلاحیه چهاردهم داشته باشد."
این ماده انتخاب کسانی را که در حین تصدی مناصب دولتی در شورش علیه ایالات متحده شرکت داشتند، ممنوع می کند. بلوز گفت در تصمیم خود شواهد ارائه شده را در نظر گرفته است که گویا حمله به ساختمان کنگرس در 6 جنوری 2021 "با اطلاع ، هدایت و حمایت" ترامپ رخ داده است.
این مقام ایالت مین افزود که با توجه به نیاز به آمادگی برای انتخابات مقدماتی ایالتی که در 5 مارچ برگزار می شود، او این دستور را تا زمانی که "یک محکمه عالی یا دیگر مرجع تجدیدنظر تصمیم خود را صادر نکند یا زمان تجدید نظر به پایان رسیده باشد" به حالت تعلیق در میآورد."
ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2023
ترامپ: اگر در انتخابات پیروز شوم با گروه طالبان توافق بازرگانی امضا و بگرام را برمی‌گردانم
کمپین ترامپ قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد تقاضای تجدید نظر در تصمیم بلوز کند و آن را "تلاش برای سرقت انتخابات و مداخله در آن" خواند و همچنین اشاره کرد که این مقام از اعضای حزب دموکرات است.
پیش از این، ترامپ اجازه شرکت در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان درایالت کلرادو را دریافت نکرده بود که قرار است در 5 مارچ در این ایالت با تایید نامزدها در 5 جنوری برگزار شود. ینا گریسولد، دبیر دولتی این ایالت، گفت که این سیاستمدار در صورت که رد صلاحیت وی در تاریخ های مشخص شده توسط محکمه عالی ایالات متحده تائید نشود، می تواند در انتخابات شرکت کند.
در 6 جنوری 2021، حامیان ترامپ به ساختمان کانگرس حمله کردند و کانگرس را برای چند ساعت مسدود کردند. نیروهای امنیتی صدها نفر را به اتهام مشارکت در این حمله دستگیر کردند. ترامپ به ارتکاب چهار جرم متهم شد: توطئه برای فریب ایالات متحده، توطئه برای مداخله در روند تحقیقات رسمی، مداخله و تلاش برای مداخله در تحقیقات رسمی، و توطئه علیه حقوق. رئیس جمهور سابق در محکمه بی گناهی خود را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала