آموزش 20 هزار جنگجو از سوی حوثی ها برای جنگ غزه

© AFP 2023 / Mohammed HuwaisБойцы группировки хуситов в Йемене
Бойцы группировки хуситов в Йемене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2023
عضو شوید
رسانه ها می نویسند، که حوثی ها 20 هزار جنگجو را برای شرکت در جنگ غزه آموزش داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری صبا یمن گزارش داد، جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن 20 هزار نیروی ذخیره را برای جا به جایی احتمالی در نوار غزه آموزش داده است.
در ولایت حجه در شمال غرب یمن، رژه شبه نظامیان به مناسبت به پایان رساندن دوره های نظامی برای نخستین صنف فارغ التحصیلی 20 هزار نفری ذخیره برای نیروهای بسیج برگزار شد.
Грузовое судно в Красном море  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2023
امریکا: حوثی ها به دو نفتکش در دریای سرخ یورش بردند
همانطور که این خبرگزاری اشاره کرد، در جریان رژه نظامی که در منطقه عباس در شمال غربی حاجی برگزار شد، فارغ التحصیلان شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین سر دادند.
به گزارش صبا، فارغ التحصیلان "آمادگی خود را برای نبرد در کنار نیروهای مسلح یمن به رهبری عبدالمالک الحوثی در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی (اسرائیل) و ائتلاف امریکایی با هدف حفاظت از کشتی‌های اسرائیل تأیید کردند.
پیشتر خزام الاسد، یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله به اسپوتنیک گفته بود، که این جنبش به عنوان بخشی از بسیج عمومی نیروهای ذخیره را آموزش می دهد تا در صورت فرصت در کنار فلسطینی ها در نوار غزه شرکت کنند.
برای رسیدن به آنجا در آغاز درگیری نظامی در نوار غزه، حوثی‌ها به رهبری عربستان سعودی که در حال انجام عملیات نظامی علیه آنها است، روی آوردند تا به آنها اجازه دهند از طریق خاک این کشور برای کمک به فلسطینی ها برای انجام عملیات نظامی در برابر ارتش اسرائیل به نوار غزه برسند.پیش از این، ایالات متحده از حق وتوی خود برای جلوگیری از پذیرش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار توقف درگیری ها در فلسطین در بحبوحه بحران انسانی است، استفاده کرد. بریتانیای کبیر از رای دادن خودداری کرد. 13 عضو باقی مانده شورای امنیت از این قطعنامه پشتیبانی کردند. این مدرک از سوی حداقل 97 عضو سازمان ملل متحد نوشته شده است.
آتش بس میان اسرائیل و حماس صبح جمعه گذشته به پایان رسید و هیچ تمدید رسمی آن اعلام نشده است. نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که جنبش حماس فلسطین توقف درگیری‌ها را شکست و به خاک اسرائیل آتش گشود و ارتش اسرائیل حملات خود را علیه جنبش فلسطینی در نوار غزه از سر گرفت.اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس که بر نوار غزه حکمرانی می کند، با میانجیگری قطر، در 22 نوامبر از زمان تشدید درگیری ها در 7 اکتوبر به اولین توافق بزرگ دست یافتند: طرفین توافق کردند که به مدت چهار روز درگیری ها را متوقف کنند تا تبادل نظر صورت گیرد. ده ها گروگان و بازداشت شده توسط یکدیگر نگهداری می شوند. آتش بس چهار روزه در 24 نوامبر در ساعت 07:00 به وقت محلی (08:00 به وقت مسکو) آغاز شد، سپس دو بار تمدید شد - ابتدا برای دو روز، سپس برای یک روز دیگر.
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت.پس از این، جنگنده‌های این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز گرفتند. در اسرائیل بر اساس آخرین اطلاعات مقامات، حدود 1.2 هزار نفر کشته شدند که این تعداد شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران است و همچنین گزارش شده است که بیش از 5 هزار نفر زخمی شده اند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد.
اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.در پایان ماه اکتوبر، مرحله زمینی عملیات اسرائیل در محاصره آغاز شد. شهر غزه توسط نیروهای زمینی اسرائیل محاصره شد و منطقه محاصره عملاً به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد. شمار کشته شدگان نوار غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به بیش از 20424 نفر و بیش از 54036 زخمی رسیده است. حماس مدعی شد که حدود 200 تا 250 گروگان در نوار غزه وجود دارد. پس از پایان آتش بس، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که 126 اسرائیلی و 11 خارجی در گروگان حماس باقی مانده اند و 110 ربوده شده آزاد شدند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری ها را متوقف کنند. با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب پیمان نامه ای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز با اسرائیل است. مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما تنها اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала