دستگیری پسر فرمانده امنیه گروه طالبان برای بدخشان به اتهام قاچاق مواد مخدر

© @https://twitter.comغرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»
غرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2023
عضو شوید
منابع محلی در بدخشان می‌گویند، که پسر ارشد فرمانده امنیه گروه طالبان و سه عضو دیگر این گروه به‌ اتهام قاچاق و فروش مواد مخدر نوع "چرس" دستگیر شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، یک منبع آگاه روز یک‌شنبه، ۳ جدی از این افراد با نام‌های ثواب‌الدین، عضو اداره مبارزه با مواد مخدر طالبان، ثیاب خان، مدیر پلان و اوپراسیون ولسوالی جرم و محمدیاسر، پسر قاری واصل، فرمانده امنیه طالبان برای بدخشان یاد کرده است.
این افراد هنگام انتقال ۵۰ کیلوگرام چرس با استفاده از یک عراده موتر نوع رنجر در حومه ولسوالی ینگی‌قلعه ولایت تخار و در نزدیکی مرز تاجیکستان دستگیر شده‌اند.
غرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2023
درگیری میان گروهی جنگجویان گروه طالبان در بدخشان
به گفته‌ منبع،‌ از نزد این افراد که با استفاده از رنجر قوماندانی امنیه طالبان برای بدخشان مواد مخدر قاچاق می‌کردند، دو میل سلاح نوع (ام‌- ۴۰) یک "سنایپر" و یک میل تفنگچه‌ امریکایی نیز به‌دست آمده است.
افزون بر این، یک منبع محلی در میان طالبان در ولسوالی ینگی‌قلعه ولایت تخار با تایید این خبر گفت، که این افراد شنبه‌شب، ۲ جدی، می‌خواستند مقدار ۵۰ کلیوگرام چرس را به یک قاچاق‌چی محلی عضو طالبان به‌نام حبیب‌الرحمن، باشنده شهر تالقان که او نیز بازداشت شده است، بفروشند.
این منبع می‌گوید، که طالبان در ولسوالی ینگی‌قلعه رنجر، تجهیزات نظامی و مواد مخدر به‌دست آمده را به قوماندانی امنیه این گروه در بدخشان تسلیم نکرده‌اند، اما پسر قوماندان امنیه طالبان در بدخشان به دستور مولوی ضیاءالحق حامد، قوماندان امنیه این گروه در تخار دوباره به آن ولایت انتقال داده شده است و سه نفر دیگر هنوز در بازداشت طالبان در تخار هستند.
طالبان تا کنون به‌گونه رسمی در اینباره دیدگاه شان را بیان نکرده اند.
یادآوری می کنیم، که بدخشان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین منابع مواد مخدر در شمال‌شرق کشور شناخته می‌شود. در جریان دو سال چیرگی طالبان،‌ بخش بزرگی از درآمد فرماندهان محلی این گروه در این ولایت‌ها به‌ویژه در ماهواری کوکچه ولایت تخار به‌دلیل هم‌مرز بودن با تاجیکستان از قاچاق و فروش مواد مخدر به‌دست می‌آید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала