سایه تروریسم بر انتخابات پاکستان/ پخش اعلامیه ای تهدید آمیز داعش

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikara Флаг Пакистана
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2023
عضو شوید
گروه تروریستی داعش خراسان در آستانه انتخابات عمومی پاکستان حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) را تهدید کرد، این درحالی است ‌که دولت اسلام‌آباد به شدت نگران اقدامات تروریستی در برابر کارزارهای انتخاباتی احزاب و تاثیر آن بر انتخاباتی آتی این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، داعش خراسان که در جریان چند ماه گذشته مسئولیت دو حمله مرگبار انتحاری در اجتماع هواداران حزب جمعیت علمای اسلام و همچنین سوء قصد به جان یکی از مسئولان ارشد این حزب را برعهده گرفته است، اکنون جمعیت علمای اسلام را به دلیل اعلام حضور در انتخابات آینده پاکستان تهدید کرد.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2022
خواست عمران خان برای برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان
رسانه های پاکستانی به نقل از منابع گزارش دادند، که اعلامیه‌هایی با عنوان هشدار داعش در بخش‌هایی از مناطق قبایلی در شمال غرب پاکستان از جمله باشگاه خبرنگاران در شهر باجور مشاهده شده که در آن حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل توسط این گروه تروریستی تهدید شده است.
مولانا فضل الرحمان رهبری حزب جمعیت علمای اسلام را برعهده دارد و اواخر شهریور ماه امسال یکی از دستیاران نزدیک وی در عملیات سوء قصد داعش جان سالم بدر برد.
این رهبر سیاسی پاکستان قرار است تا روزهای آینده با هدف پادرمیانی بین دولت اسلام‌آباد و طالبان افغانستان به کابل سفر کند. روابط دو کشور درپی موج گسترده‌ای از حملات تروریستی در پاکستان و اتهامات این کشور در برابر حکومت موقت گروه طالبان در کابل مبنی بر چشم پوشی از حضور عناصر تروریستی در قلمروی افغانستان به شدت متشنج شده است.
انتخابات آینده ای پاکستان روز ۸ فیبروری ۲۰۲۳ برگزار می‌شود. این انتخابات شامل مجلس ملی و ۴ مجالس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала