فایق: مردم افغانستان مخالف همکنشی جامعه جهانی با گروه طالبان هستند

© Photo / twitter/faiq_naseerنصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2023
عضو شوید
سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد، در نشست شورای امنیت این سازمان گفته است، که افغانستانی ها مخالف هرنوع تعامل جامعه جهانی با گروه طالبان هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه، ۲۹ قوس، در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفته است، که وی در این زمینه تماس‌های بیشتری از مردم افغانستان دریافت کرده است.
وی تصریح کرده است، که گروه طالبان پس از چیرگی دوباره‌شان بر افغانستان، حقوق شهروندان به‌ویژه زنان را به‌گونه جدی نقض کرده‌اند.
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2023
فایق: گروه طالبان جنگ در برابر پیشرفت افغانستان را جهاد می‌نامند
فایق برداشت گروه طالبان از همه‌شمول بودن حکومت را نادرست خوانده و تاکید کرده که جامعه جهانی باید در زمینه ایجاد حکومت فراگیر و پاسخگوی براساس خواست‌های مردم در افغانستان تلاش کند.
سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل همچنان خاطرنشان کرده است، که افغانستانی ها برای سومین سال پیهم زیر چیرگی سرکوب‌گرایانه گروه طالبان زندگی‌می‌کنند.
وی در این نشست خطاب به اعضای شورای امنیت گفته است، که گروه طالبان در افغانستان در کنار محروم ساختن سیستماتیک زنان و دختران از آموزش، تحصیل و کار، مخالفان به‌ویژه زنان معترض را بازداشت و شکنجه می‌کنند.
نصیراحمد فایق کشتار هدفمند علمای شیعه، مردم هزاره، نیروهای امنیتی و دفاعی حکومت پیشین توسط طالبان و همچنان فعالیت روزافزون گروهای تروریستی را از چالش‌های دیگر در افغانستان عنوان کرده است که زیر سلطه این گروه ادامه دارد.
به گفته وی، طی بیش از دوسال از سلطه طالبان در افغانستان، حدود ۲۹ میلیون افغانستانی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
نماینده افغانستان در سازمان ملل همچنان با اشاره به افزایش فقر و بی‌کاری در کشور گفته است، که رژیم گروه طالبان توان مدیریت رویدادهای طبیعی و بازگشت پناهجویان را ندارد.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیشتر رزا اوتونبایوا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت خواستار همکنشی بیشتر جامعه جهانی با گروه طالبان شد.
وی هشدار داد، که نقض حقوق زنان و دختران افغانستان، ممکن است بن‌بست موجود بر سر تعامل جامعه جهانی با این گروه را طولانی‌تر کند.
این مقام سازمان ملل افزوده که گفت‌وگوها به گروه طالبان مشروعیت نمی‌بخشد، اما می‌توان از آن به‌عنوان تشویق این گروه برای تغییر استفاده کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала