- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

فرسودگی نیروهای مسلح اوکراین در مسیر زاپروژیا + ویدیو

© Sputnik / Dmitry MakeevГлава администрации Запорожской области Евгений Балицкий
Глава администрации Запорожской области Евгений Балицкий - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2023
عضو شوید
نیروهای مسلح اوکراین عملاً سعی در یورش به بخش زاپروژیا در جبهه ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، ایوگنی بالیتسکی، فرماندار منطقه زاپروژیا در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، نیروهای اوکراینی در مسیر زاپروژیا "فرسوده" شده اند.
او گفت: "همه چیز نسبی است. اگر درباره ای چگونگی آن در تابستان، پاییز و اکنون صحبت کنیم، اینها سه رویکرد متفاوت برای انجام عملیات رزمی هستند. یکم بچه های ما امروز در دفاع فعال خود بسیار توانمند هستند. دشمن آنقدر خسته است که تقریباً هیچ اقدام تهاجمی انجام نمی دهد. اینها موارد مجزا هستند"
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2023
رهگیری یک پهپاد تهاجمی که در حال پرواز به سوی نیروگاه هسته ای زاپروژیا بود
به گفته فرماندار، دشمن هنوز در حال انجام "برخی ضد یورش" از رابوتینو است، "اما در سراسر جبهه امروز ابتکار عمل کاملاً در اختیار ارتش ما است" و نیروهای مسلح اوکراین "تلفات بسیار زیادی" متحمل می شوند.
به ویژه، وی خاطرنشان کرد، گروه مارون از نیروهای مسلح اوکراین از مسیر زاپروژیا بیرون شد.
رئیس منطقه گفت: "امروز آنها مجبور هستند نیروهای خود را در سراسر جبهه متفرق کنند و امروز می بینیم که واحدهای آماده رزم عمدتاً از مسیر ما بیرون شده و به سوی دونتسک و خرسون فرستاده شده اند - جایی که همه چیز برای آنها بدتر از ما است".
همانطور که بالیتسکی تاکید کرد، نیروهای مسلح از نظر اقدامات تهاجمی او "تقریباً به طور کامل سر دشمن را از بین بردند".
فرماندار همچنین گفت، که ارتش روسیه هر هفته حداقل یک پایگاه نیروهای مسلح اوکراین را در جهت زاپروژیا تصرف می کند.
یادآوری می کنیم، که از 4 جون، ارتش اوکراین به مدت 5 ماه تلاش ناموفقی برای حمله در مسیرهای یوژنودونتسک، آرتموفسک و زاپروژیا داشته و تیپ های آموزش دیده از سوی ناتو و مسلح به تجهیزات خارجی را به نبرد پرتاب کرده است. همانطور که وزیر دفاع سرگئی شایگو روز پیش اشاره کرد، نیروهای مسلح اوکراین در هنگام تلاش برای یک ضد حمله، نتوانستند حتی بر منطقه دفاعی تاکتیکی نیروهای روسی غلبه کنند. به گفته وی، ارتش اوکراین هنگام تلاش برای شکستن جبهه، 159 هزار سرباز، 121 هواپیما، 766 تانک از جمله 37 لئوپارد و همچنین 2348 خودروی زرهی از کلاس های مختلف از جمله 50 برادلی را از دست داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала